Znakowanie i etykietowanie opakowań jest współcześnie nieodzowne - ułatwia ono logistykę, dostarcza informacji konsumentom i zachęca ich do kupna produktów oraz zapewnia autentyczność produktów i możliwość ich identyfikacji. Osoby zainteresowane tymi zagadnieniami czeka tej jesieni spore wyzwanie, jednocześnie odbywać się będą bowiem dwie ważne europejskie wystawy - targi FachPack w Norymberdze (29.09-1.10) oraz Labelexpo Europe w Brukseli (29.09-2.10). Na szczęście dystans między obiema lokalizacjami - nieco ponad 600 km - pozwala na wzięcie udziału w obu imprezach.
Bez wątpienia obydwa wydarzenia mają silną pozycję w branży opakowań. Przemawia za nią nie tylko ponad 30-letnia historia, lecz także liczby - podczas ostatniej edycji norymberskich targów w roku 2013 wystawiło się ponad 1,4 tys. firm, a wystawę obejrzało prawie 35 tys. osób. Z kolei bardziej wyspecjalizowane targi Labelexpo Europe zgromadziły przed dwoma laty prawie 600 wystawców i blisko 32 tys. gości. Jakie nowości w zakresie znakowania i etykietowanie produktów w tym roku zostaną zaprezentowane na obu imprezach?
Jednym z naczelnych tematów targów branży opakowaniowej FachPack 2015 będzie przegląd wszelkich rodzajów etykiet, zarówno w aspekcie informacyjnym ("smart labelling"), jak i dekoracyjnym ("nice labelling"). Zaprezentowane zostaną maszyny do etykietowania, systemy służące identyfikacji, kodowaniu i nadzorowi, jak również różnorakie materiały nośne, procesy drukowania, systemy auto ID czy też laserowe i atramentowe systemy znakowania. Aby odwiedzający mogli bez trudu dotrzeć do firm oferujących rozwiązania w tym zakresie, ich stoiska zostaną opatrzone specjalnymi oznaczeniami.
Prezentacjom wystawców towarzyszyć będą atrakcje dodatkowe, jak np. sesja "Smart Labelling - A view into the future" ("Inteligentne znakowanie - spojrzenie w przyszłość"), organizowana przez Fraunhofer Institut für Materialfluss und Logistik z Dortmundu (hala 3A). Zaprezentowane zostaną przykłady najlepszych praktyk w zakresie badań i rozwoju w obszarze technologii służących identyfikacji. Właściwe znakowanie i identyfikacja towarów to nie tylko kwestia optymalnego pakowania, lecz także logistyki - i ten aspekt będzie uwypuklony podczas pokazu. Na czterech wyspach tematycznych zaprezentowane zostaną główne problemy i najnowsze rozwiązania w tym zakresie.
Odwiedzający targi powinni także zwrócić uwagę na cieszące się sporą popularnością Forum PackBox (hala 4), miejsce ożywionych dyskusji specjalistów wśród targowego gwaru. Tu problematyka znakowania i etykietowania omawiana będzie w odniesieniu do takich kwestii, jak serializacja w sektorze farmaceutycznym, inteligentne etykiety i zmiany w branży logistycznej.
W pawilonie "Labels & more" (hala 9) we współpracy ze stowarzyszeniem Verband der Hersteller selbstklebender Etiketten und Schmalbahnconverter zaprezentowany zostanie dorobek producentów etykiet dla produktów żywnościowych codziennego użytku. A ponieważ świat etykiet jest niezmiernie bogaty, prezentacja obejmować będzie wiele aspektów, jak np. projektowanie, technologie druku czy wykańczania.
Kwestie związane z projektowaniem opakowań będą omawiane podczas pokazu "Packaging Design" (hala 5). Kluczowym pojęciem będą innowacyjne etykiety miłe dla oka ("nice labelling") - właściwe zaprojektowanie etykiety jest bowiem jednym z kluczowych czynników w komunikacji z konsumentem, decydującym często o sukcesie rynkowym.
Nowości w znakowaniu i etykietowaniu opakowań
- Strony:
- 1
- 2