Tworzywa z samochodów
Tworzywa masowe
Witam. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć z jakiego tworzywa są następujące elementy z samochodów:
Boczki z drzwi,boczki tylne, obudowy słupków, obudowy kolumny kierowniczej, deski rozdzielcze, tunele środkowe, podszybia, nadkola, listwy na błotniki, przełączniki świateł, obudowy wewnętrzne lusterek.
Wiem że jest tego sporo ale za wszelką pomoc będe bardzo wdzięczny. POzdrawiam
Boczki drzwi, (tzw. tapicerka) najczęściej robiona jest z PPC często modyfikowanego talkiem. Niektóre elementy mogą być robione z ABS np. deski rozdzielcze, obudowy lusterek. Trudno jednoznacznie określić, bo to zależy od konkretnego samochodu, nawet nie marki. Tak jak obudowy telefonów. Mogą być z ABS, ale lepsze marki są z PC.
Zderzaki są wykonywane z PP + EPDM. Trzeba się przejść na "szrot" i sprawdzić metodą organoleptyczną (podpalić i obserwować płomień, powąchać, ale ostrożnie !!!)
Generalnie PP z reguły kopolimer, ABS, PC. Często dodatki talku. Elementy zewnętrzne PP z EPDM.
Derek1 napisał:rozwiń+
Witam. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć z jakiego tworzywa są następujące elementy z samochodów:
Boczki z drzwi,boczki tylne, obudowy słupków, obudowy kolumny kierowniczej, deski rozdzielcze, tunele środkowe, podszybia, nadkola, listwy na błotniki, przełączniki świateł, obudowy wewnętrzne lusterek.
Wiem że jest tego sporo ale za wszelką pomoc będe bardzo wdzięczny. POzdrawiam
Chcesz pomocy -oka kolego -poprostu przeczytaj co jest wytloczone (znaczek itp) na kazdym detalu
Dorusjk napisał:rozwiń+
Zderzaki są wykonywane z PP + EPDM. Trzeba się przejść na "szrot" i sprawdzić metodą organoleptyczną (podpalić i obserwować płomień, powąchać, ale ostrożnie !!!)
Generalnie PP z reguły kopolimer, ABS, PC. Często dodatki talku. Elementy zewnętrzne PP z EPDM.
Sorry ale sie posmieje !!!HAHAHAHA
Nie ma nic do śmiacia . Najtańsze laboratorium, choć nie zawsze doskonałe to nasz nos.
Faktem jednak jest, ze przy bardziej zaawansowanych surowcach jak choćby blendy, zapach i wygląd płomienia niewiele powiedzą. Barwniki też zmieniają kolor płomienia. Co do znaczków, to niby oczywista oczywistość, ale jak się ma cały detal, albo fragment ze znaczkiem.
Poza tym nieraz się spotkałem, nawet w samochodówce z certyfikatem ISO TS, że został zmieniony surowiec, i to całkowicie, np. PP+20% talku, na ABS, albo ABS na ASA i różne znaczki systemowe zostały zmienione, a dotyczące rodzaju surowca nie. Tak więc czujność to podstawa.
Firmy samochodowe bardzo ściśle przestrzegają technologii , więc jeżeli na detalu jest znaczek tworzywa jest , to z reguły odpowiada prawdzie - ale rzeczywiście nie zawsze . ostatnio szukają oszczędności nawet na wtrysku małych detali . Natomiast faktem jest , że własny nos i doświadczenie to najczęściej najpewniejszy test .
Jest jak piszesz . Tworzywa w samochodówce to zaraza . Ale nigdy nie sadziłem jak wieke ekementów w sanochodach jest z polimerów . Huty szkła robiące szyby samochodowe używaja kilkadziesiąt pozycji takich detali - miałem przyjemność w zeszłym roku przy tym pracować .