Od początku tego roku firmy 3M i Antalis Poland współpracują ze sobą. Kooperacja dotyczy dystrybuowania przez Antalis produktów 3M na terenie Polski. Obydwa podmioty przewidują wieloletnią współpracę, dzięki której poprzez sieć sprzedaży Antalis, klienci w Polsce uzyskają pełny dostęp do wielu produktów 3M. Efekty już są. To m.in. wspólny cykl szkoleń dla klientów.
Co ta współpraca oznacza dla Antalis oraz 3M, a przede wszystkim dla ich klientów?
Antalis w ramach swojej oferty magazynowej uzyskał najwyższej klasy folie kolorowe i folie wylewane, a także grupę folii dekoracyjnych przeznaczonych specjalnie do tzw. podświetlanych reklam. Ponadto wszedł w posiadanie innych folii dekoracyjnych 3M, m.in. folii do dekoracji szkła, głównie nieznanych do tej pory na krajowym rynku, folii o strukturze papieru ryżowego.
Folie będące obecnie w standardowej ofercie Antalis są oferowane w ilościach mniejszych niż cała rolka. W przypadku zapotrzebowania na materiał nie będący w stałej ofercie istnieje możliwość sprowadzenia go na zamówienie.
To nie koniec profitów. Oferta Antalis powiększyła się o wszelkiego typu folie odblaskowe i fluorescencyjne, a także materiały do druku solventowego, czyli folie długookresowe i wylewane. Ofertę uzupełniają akcesoria reklamowe w postaci słynnych już rakli 3M.
Tak więc nawiązana współpraca, to w przypadku Antalis możliwość poszerzenia oferty materiałów reklamowych o produkty 3M, z kolei dla 3M kooperacja oznacza budowę platformy dystrybucji produktów z wykorzystaniem systemu sprzedaży i logistyki międzynarodowego dystrybutora.
- Nasza współpraca z firmą Antalis w Polsce zapewni klientom dostęp do o wiele szerszej palety materiałów z sektora "Visual Communication". Mam nadzieję, że nasi wspólni odbiorcy szybko docenią tę nową ofertę - ocenia Steve Adams, Country Business Leader w 3M.
Podobnego zdanie jest Joanna Smolińska, dyrektor zarządzający na Polskę, Czechy i Słowację w Antalis. - Wyraźnie widać korzyści, jakie oferuje połączenie naszych produktów z rozwiązaniami do wizualizacji partnera. Wiemy, że takie firmy jak 3M Poland dostarczają klientom najlepsze jakościowo i najbardziej kompleksowe rozwiązania – przyznaje.
Pierwsze konkretne efekty współpracy już są.
Firmy przeprowadziły już m.in. cykl szkoleń, na których pokazano możliwości folii 3M. Uczestnikami zajęć, które zorganizowano w Wałbrzychu byli klienci Antalis, producenci i kreatorzy reklam oraz firmy oklejające foliami samochody.
Omawiano zastosowanie i charakterystykę folii wylewanych dekoracyjnych Scotchcal 70, ploterowych Scotchcal 100, folii translucentnych Scotchcal 3630, folie poprawiających oświetlenie Scotchcal 3635-100, folie translucentnych Scotchcal 3630 oraz folii Vikuiti - technologii tworzenia ekranów o dowolnych kształtach i rozmiarach, generujących obraz o najwyższych parametrach niezależnie od pogody oraz intensywności światła.
Z kolei w trakcie kolejnego szkolenia w Warszawie odbył się pokaz oklejania samochodu foliami odblaskowymi i fluoroscencyjnymi 3M.
Antalis, to największy europejski dystrybutor B2B materiałów służących do komunikacji wizualnej. Koncern, z przychodami rocznymi na poziomie 2,3 miliarda euro, zajmuje czwartą pozycję na światowej liście dystrybutorów. W naszym kraju jest liderem w dystrybucji papieru. Zatrudnia tu 180 pracowników obsługujących 8 tys. klientów.
Z kolei amerykańska firma 3M działa w Polsce od 1991 r. Posiada trzy biura regionalne. Łącznie gwarantuje pracę ponad 500 osobom. Rocznie sprzedaje 10 tys. produktów. W ub. roku wartość sprzedaży, łącznie z eksportem, ale bez sprzedaży wewnątrzkoroporacyjnej, wyniosła 368,4 mln zł. W swojej ofercie produktowej posiada m.in. folie okienne i samochodowe.
3M Poland
Producent materiałów dla przemysłu poligraficznego i papierniczegom.in. taśmy do montażu polimerów, taśmy do łaczenia roli, folii samochodowych i okienych, BHP, systemy bezpieczeństwa, znakowania powierzchni.
Polska