Wydarzenie jest połączeniem ekspozycji wystawienniczej, spotkań ekspertów, jak i licznych wykładów, konferencji oraz premier innowacyjnych rozwiązań produktowych. Targi dedykowane są producentom i dystrybutorom wszelkiego rodzaju opakowań, etykiet, displayów, czy usług pakowania oraz konfekcjonowania. Na targach swą ofertę przedstawi niemal 200 firm z całej Europy. Spodziewamy się też, że imprezę odwiedzi ok. 5000 profesjonalistów
Innowacje, innowacje, innowacje
Nazwa targów zobowiązuje, toteż każdego roku podczas Packaging Innovations prezentowane są nowości rynkowe, innowacyjne produkty i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Przedstawicieli branży podczas 9. edycji z pewnością zainteresuje prezentowana przez Seufert Transparente Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surówców odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i oszczędzanie surówców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań transparentnych. Dla firm, które produkują niewielkie nakłady opakowań i etykiet konieczne będzie odwiedzenie stoiska HKM Sp. z o.o., gdzie będzie można zobaczyć w akcji – po raz pierwszy w Polsce – niewielką ultranowoczesną hybrydę cyfrowo-fleksograficzną DC330Mini/T3. Warto również zobaczyć innowacyjne opakowania KOOPRESS Sp. z o.o. Dzięki pierwszemu na świecie zastosowaniu powłoki antyseptycznej i barierowej zabezpieczającej druk powstała nowa kategoria opakowań ABC (Antiseptic Barrier Carton) dedykowana do branż farmaceutycznej, spożywczej czy kosmetycznej.Bez know-how nie ma innowacji
Organizatorzy 9. Targów Packaging Innovations przygotowali dla wszystkich uczestników aż 3 eksperckie konferencje. Bardzo ciekawie zapowiada się premierowa „Label Innovations”. Jej tematem przewodnim staną się nowe wyzwania komunikacyjne i rynkowe stawiane przed producentami opakowań. Wykłady adresowane będą do właścicieli małych i średnich firm, samodzielnie zarządzających własnymi markami, brand managerów, product managerów, pracowników działów marketingu jak i do szefów sprzedaży i zakupów.Już po raz trzeci wydawca miesięcznika „Świat Druku” poprowadzi warsztaty „Jak opakować brandy”. Praktycy wyjaśnią, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje na rynku produkt i markę, poruszą także zagadnienia designu świadomego oraz stosowanych w cyfrowym zadruku opakowań zabezpieczeń, które chronią produkt i tym samym wizerunek marki.
O szeroko rozumianej personalizacji druku opakowań i etykiet oraz ogromnych możliwościach nowoczesnych technologii uczestnicy porozmawiają podczas „Forum Druku Cyfrowego”.