Akcja "Przyłbice dla polskich szpitali" objęła całą Polskę

Akcja "Przyłbice dla polskich…

Firmy z branży tworzyw sztucznych systematycznie wspomagają polskie szpitale i placówki medyczne. Zainicjowana kilka tygodni temu akcja, zaowocowała jak dotychczas wyprodukowaniem i przekazaniem ponad 320 tysięcy przyłbic ochronnych, jak również innych środków higienicznych. Przesyłki trafiają do szpitali, które zgłaszają się same bądź wskazywane są przez samorządy, które nimi zarządzają.

Liczba placówek medycznych, które otrzymały w ramach akcji prowadzonej przez PZPTS i inne firmy z branży przekroczyła już setkę. Akcja "Przyłbice dla polskich szpitali" swoim zasięgiem objęła całą Polskę, a w ostatnim tygodniu takie miasta, jak Elbląg, Gniezno, Warszawę, Olsztyn, Duszniki, Słupsk, Inowrocław, Katowice, Poznań, Boguchwałę, Tczew, Płock czy Cieszyn. W miarę możliwości producenci starają się realizować zapotrzebowanie tam, skąd płynie prośba o pomoc.

- Szczodrość przedstawicieli branży tworzyw sztucznych zasługuje na największe uznanie, zaś skala udzielonej przez nich pomocy jest imponująca. 320 tys. przyłbic to świadomość, że 320 tys. lekarzy i pielęgniarek ma ochronę, jakiej w najwyższym stopniu potrzebują w tym koronawirusowym czasie. Niezależnie od możliwości staramy się pomóc wszystkim potrzebującym, rozumiejąc jak kluczowe jest bezpieczeństwo służby zdrowia w okresie pandemii - powiedział Robert Szyman, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przetwórców Tworzyw Sztucznych

Firmy zrzeszone w PZPTS produkują również inne produkty ochronne, jak kombinezony, kurtyny oraz folię, służącą do ich wytwarzania. Dzisiaj tworzywa sztuczne są szczególnie przydatne ze względu na swoje cechy izolacyjne, zabezpieczające przed kontaktem z drobnoustrojami, w tym koronawirusem. Ma to szczególne znaczenie w przypadku żywności, która wyprodukowana z zachowaniem najwyższych standardów higienicznych i mikrobiologicznych, a następnie szczelnie (często próżniowo) zamknięta w opakowaniu z tworzywa daje gwarancję bezpieczeństwa, a jednocześnie wydłuża okres przydatności produktu do spożycia, ograniczając marnotrawstwo żywności i konieczność częstszych zakupów.

6-1