Spółka Alastian, internetowy kanał sprzedaży polioliefin firmy Bassel, podwoił swoją ofertę. Powiększyła się ona właśnie o kilkadziesiąt gatunków polipropylenów (homo i kopolimerów) oraz polietylenów. Tym samym obejmuje większość wielkoseryjnych rodzajów tworzyw PE i PP produkowanych przez tę firmę.
Oferta Alastian składa się teraz z 60 rodzajów tworzyw. W tym zestawie są zarówno żywice homopolimerowe i kopolimerowe PP, jak również żywice PE wszystkich rodzajów, od LDPE do HDPE. Całkowicie nowe portfolio Alastian zawiera także wysokiej jakości żywice Moplen, Hostalen i Lupolen.
- Klienci dostrzegą zwiększoną dostępność oraz szybszą dostawę całego zakresu tworzyw – mówi Rudiger Klein, dyrektor ds. sprzedaży w Alastian. - Dalsza optymalizacja pakowania oraz logistyki ulepszy nie tylko dostawę naszych produktów, ale także skuteczność, z jaką możemy ich obsłużyć.
- Alastian zdobył już sobie strategiczną pozycję w ramach firmy Basell. Co więcej ta pozycja stale się umacnia. Z pewnością można powiedzieć, że w tej chwili już czymś zdecydowanie większym niż tylko pomyślnym eksperymentem - ocenia Filip van de Vliet, prezes spółki. - Okazało się bowiem, że taki kanał sprzedaży produktów jest niezmiernie skuteczny. Pozwala nam także w wydajny sposób dostarczać produkty Basella dla zwiększającej się liczby klientów.
Zdaniem van de Vlieta kolejne lata postawią przed obecnymi producentami polioliefin szereg trudnych wyzwań. Oznacza to także wyzwania dla Alastian. - Wraz z pojawieniem się prawdziwie globalnego rynku żywic PE i PP zdecydowanie wzrosną oczekiwania odnośnie większego zasięgu, skuteczności oraz elastyczności w obsłudze klientów. Musimy być na to przygotowani – uważa van de Vliet.
Aby sprostać tym wyzwaniom, Basell będzie mógł oprzeć się na konkretnych zaletach oraz profesjonalnym doświadczeniu. Te cechy bowiem Alastian zdołał już wypracować wśród swoich odbiorców. Spółka w miarę poszerzania swojego zasięgu geograficznego, wciąż będzie kanałem wypełniającym konkretne potrzeby klientów na całym świecie.
Obecnie z nowatorskiego narzędzia dystrybucji produktów Basella, korzysta ponad 3 tysiące przetwórców tworzyw sztucznych.
Alastian został uruchomiony przez Basell w kwietniu 2004 r. Od kilku miesięcy platforma jest dostępna również dla polskich klientów. Mogą oni składać zamówienie 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu.