Konkurs „Złap Zająca” był skierowany do pracowników firm chemicznych, dystrybucyjnych i recyklingowych skupionych w Programie. Jego rolą była integracja środowiska branżowego i załóg pracowniczych celem ochrony środowiska, a także edukacja poprzez poznanie świata zwierząt i świata roślin w ich ekosystemie oraz uwrażliwienie na potrzebę ochrony przyrody w jej codziennym życiu.
W trakcie zakończonych niedawno targów Poleko 2007 Program Odpowiedzialność i Troska przygotował galerię pokonkursową wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych prac w rywalizacji „Złap Zająca”.
Galeria była nietypowa, bo zrealizowano ją w postaci leśnego labiryntu, po którym wszyscy zwiedzający mogli się poruszać i spokojnie oglądać fotografie flory oraz fauny w różnych kompozycjach artystycznych, konfiguracjach kolorystycznych i ułożeniu geometrycznym. Otwarcie galerii nastąpiło pierwszego dnia targów, tuż po oficjalnym wręczeniu nagród przez Magdalenę Ozimek, koordynującą prace Sekretariatu Programu „Odpowiedzialność i Troska” oraz Jerzego Majchrzaka, dyrektora Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
Tegorocznymi laureatami w konkursie „Złap Zająca” zostali: nagroda I stopnia Jacek Przytomski z Anwilu, nagroda II stopnia Mirosław Krutin z PCC Rokita, nagroda III stopnia Piotr Matyja z Zakładów Azotowych Kędzierzyn-Koźle.
W trakcie Poleko 2007 firmy z grona Programu Odpowiedzialność i Troska, zgodnie z coroczną tradycją, przygotowały również wspólną, siedmioczęściową wyspę wystawienniczą. Wraz z Sekretariatem Programu na stoisku zaprezentowali się jego uczestnicy: Anwil, Basell Orlen Polyolefins, Branżowa Organizacja Odzysku, PCC Rokita, Zakłady Azotowe „Puławy" oraz Zakłady Chemiczne „Police".
Każda z firm prowadziła działania edukacyjne, służące polepszeniu wizerunku chemii. Realizatorzy pokazywali, iż produkty chemiczne mają wpływ na jakość życia oraz na poziom bezpieczeństwa naszego otoczenia. Wszystkie działania w atrakcyjny sposób popularyzowały wiedzę z dziedziny chemii, ochrony zdrowia i środowiska.
Ponadto, podobnie jak w latach ubiegłych, jedna z 16 nagród „Acanthus Aureus” powędrowała w ręce Sekretariatu Programu „Odpowiedzialność i Troska” i grona firm – współwystawców. Nagroda ta jest przyznawana za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na Targach Poleko 2007.
I Nagroda - Jacek Przytomski, Anwil
II Nagroda - Mirosław Krutin, PCC Rokita
III Nagroda - Piotr Matyja Zakłady Azotowe Kędzierzyn