Pas przedni w Golfie 7 to jedna z pierwszych na świecie części tego typu wykonana bez wzmocnienia stalowego. Zamiana poprzedniego pasa przedniego, wykonanego z hybrydy polipropylenowej, na element wykonany w całości z tworzywa sztucznego Ultramid B3WG8 (wysoce wzmocnionego poliamidu) wymagała także zastosowanie narzędzia symulacyjnego firmy BASF o nazwie Utrasim. Części z blachy, które dotychczas były wmontowane w ten element, zostały całkowicie wyeliminowane z produkcji. Zmniejszony został ciężar całego modułu przedniego, co pozwoliło zaoszczędzić czas montażu, a tym samym koszty produkcji. Volkswagen produkuje te elementy we własnych zakładach produkcyjnych.
Kształt pasa przedniego opracowano na podstawie szeregu obliczeń i symulacji. Wszystkie elementy z tworzywa musiały spełnić wymogi w zakresie odporności na różnego rodzaju obciążenia. W trakcie symulacji w najcięższych warunkach testowane było m.in. uszkodzenie zaczepu maski, która celowo była zamykana i otwierana w sposób nieprawidłowy. Jednocześnie zoptymalizowano zachowanie sztywności podczas drgań układu przedniego składającego się z chłodnicy oraz zderzaka i zatwierdzono wyniki aktualnych testów drganiowych na podstawie analiz CAE.
Szczególną uwagę poświęcono czujnikom zderzeniowym montowanym w przedniej części samochodu. W przypadku kolizji czołowej zapewniają one prawidłowe uruchomienie sekwencji otwarcia się poduszek powietrznych w odpowiednim momencie. Do tego plastikowa część musi wykazywać pewną sztywność dynamiczną w określonej lokalizacji, spełniając wymagania producenta w zakresie akceleracji zderzeniowej. W testach rzeczywistych zakres drgań okazał się zgodny z projektem i przewidywaniami systemu Ultrasim - pas przedni wykonany z tworzywa Ultramid prawidłowo przekazuje sygnał kolizji.
BASF: Pas przedni w całości z tworzywa sztucznego
2013-02-05