BASF Polska i Centrum Nauki Kopernik o Nauce dla Zrównoważonej Przyszłości

BASF Polska i Centrum Nauki…

30 listopada 2021 roku odbyła się wspólna konferencja prasowa firmy BASF Polska oraz Centrum Nauki Kopernik. Firma BASF Polska już od 10 lat jest wyłącznym partnerem laboratorium chemicznego w Centrum Nauki Kopernik, a podczas tego wydarzenia dyrektorzy poinformowali o przedłużeniu umowy na kolejny rok.

W trakcie spotkania Katarzyna Byczkowska, Dyrektor Zarządzająca firmy BASF Polska oraz Robert Firmhofer, Dyrektor Naczelny Centrum Nauki Kopernik, podsumowali wspólne projekty realizowane w ciągu ostatnich dziesięciu lat, a także oficjalnie podpisali aneks do umowy na kolejny rok współpracy.

- Edukacja jest jednym z najistotniejszych elementów  naszej strategii CSR. Chcemy zainteresować naukami ścisłymi jak najwięcej młodych osób, które będą w przyszłości pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla środowiska. Nasze partnerstwo z Centrum Nauki Kopernik oraz uczelniami wyższymi stanowi solidną podstawę naszych działań w obszarze społecznej odpowiedzialności. Liczę na to, że nasza współpraca w kolejnych latach będzie równie owocna, jak przez ostatnią dekadę - zaznaczyła Katarzyna Byczkowska.

- Innowacyjne i kreatywne myślenie to kluczowe kompetencje przyszłości. Centrum Nauki Kopernik wspiera ich rozwój, tworząc warunki do samodzielnego eksperymentowania na Wystawach i w laboratoriach. Możliwość osobistego zaangażowania się i odkrywania zjawisk oraz reguł rządzących światem nie tylko rozbudza zainteresowanie nauką, ale także umacnia poczucie odpowiedzialności za przyszłość, którą wszyscy wspólnie kształtujemy. Cenimy współpracę z partnerami, którzy dostrzegają stojące przed nami wyzwania edukacyjne. BASF wspiera nas już od 10 lat i ogromnie cieszy nas perspektywa dalszych wspólnych działań. - powiedział w trakcie swojego wystąpienia Robert Firmhofer

Dla BASF Polska kwestia edukacji przyszłych pokoleń jest jednym z ważniejszych zagadnień. W ciągu dziesięciu lat współpracy BASF patronowała wielu wydarzeniom i warsztatom, które miejsce miały w Centrum Nauki Kopernik takim jak „Chemiczne Walentynki”, „ChemiaTomy, czyli weekend z pierwiastkami”, a także konkurs dla uczniów szkół podstawowych Future Heroes.

Centrum Nauki Kopernik to wyjątkowe miejsce, w którym dzieci, młodzież i dorośli są angażowani w odkrywanie tajników nauki. W profesjonalnie wyposażonym laboratorium uczniowie pod okiem kompetentnych opiekunów mogą samodzielnie wykonywać ciekawe doświadczenia chemiczne przy użyciu specjalistycznego sprzętu. Pracownicy BASF wspierają działalność laboratorium, by eksperymenty miały wartość merytoryczną i były ciekawe.

Firma także chętnie angażowała się w edukacyjne przedsięwzięcia organizowane przez Centrum Nauki Kopernik, jak np. międzynarodowy konkurs dla naukowców FameLab. BASF Polska inspirowała także swoich klientów i partnerów biznesowych podczas wielu wydarzeń w Centrum nauki Kopernik, prezentując innowacje BASF.

Współpraca BASF Polska i Centrum Nauki Kopernik w liczbach przedstawia się równie imponująco. Przez ostatnią dekadę laboratorium chemiczne odwiedziło ok. 80 000 osób. Podczas blisko 6 000 zajęć zrealizowano ponad 30 scenariuszy. W spotkaniach organizowanych przez BASF Polska w Centrum Nauki Kopernik wzięło udział ponad 150 przedstawicieli mediów.

katarzyna-byczkowska

30 listopada 2021 roku odbyła się wspólna konferencja prasowa firmy BASF Polska oraz Centrum Nauki Kopernik. Firma BASF Polska już od 10 lat jest wyłącznym partnerem laboratorium chemicznego w Centrum Nauki Kopernik, a podczas tego wydarzenia dyrektorzy poinformowali o przedłużeniu umowy na kolejny rok.

W BASF Polska równie istotna jest bliska współpraca z uczelniami wyższymi, takimi jak Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska czy Uniwersytet Wrocławski. Współpraca między nauką i biznesem przynosi obu stronom liczne korzyści i daje możliwość wzajemnego zrozumienia swoich potrzeb.
Dzięki inicjatywom takim jak „Zarządzanie Biznesem Technologicznym” studenci wielu kierunków mają okazję poznać od środka świat biznesu i nauczyć się wielu umiejętności przydatnych na rynku pracy. Firma z kolei dzięki zaangażowaniu młodych ludzi ma możliwość poznania problemów, z którymi mierzą się dzisiejsze pokolenia i tworzenia całkowicie innowacyjnych rozwiązań.

BASF inspiruje studentów do tworzenia innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań dla środowiska

Podczas spotkania BASF Polska ogłosiła także konkurs: Drive Innovation: Przyszłość Zrównoważonego Transportu, który rozpocznie się z początkiem grudnia. Ta inicjatywa jest skierowana do studentów i ma na celu podjęcie tematu zrównoważonych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej i transportowej. Zadaniem studentów, biorących udział w konkursie będzie zaproponowanie rozwiązania dla jednego z wyzwań, z którymi obecnie zmagają się obie branże. Do tych wyzwań należą m. in. ograniczenie emisji, wydajność energetyczna, cyrkularność materiałowa czy bezpieczeństwo pojazdów. Zwycięskie zespoły otrzymają nagrody pieniężne oraz odwiedzą centralę BASF w Ludwigshafen.

Konkurs objęło Patronatem Honorowym Centrum Nauki Kopernik. Patronem medialnym konkursu jest Magazyn Focus.

Dialog o nauce dla Zrównoważonej Przyszłości

W trakcie konferencji odbyła się także debata pod tytułem „Nauka dla Przyszłości”. W panelu wzięli udział: Izabella Radziuk-Śliwińska - nauczycielka chemii oraz historii, autorka publikacji dotyczących dydaktyki; Justyna Średzińska - ekspertka ds. naukowych ze specjalizacją astrofizyka ESERO-Polska z Centrum Nauki Kopernik; prof. dr hab. inż. Marek Marcinek z Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, zajmujący się m.in. współpracą nauki z przemysłem; Michał Stepulak - opiekun naukowy z ramienia BASF wielu prac naukowych realizowanych we współpracy z Politechniką Warszawską, Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Gdańskim Uniwersytetem Medycznym.

Podczas debaty prelegenci dyskutowali na temat zachęcania najmłodszych uczniów do nauki przedmiotów ścisłych. Czy takie podejście może być praktykowane w szkołach? Jaką rolę w nauczaniu tych dziedzin pełnią instytucje takie jak Centrum Nauki Kopernik? Goście odpowiadali także na pytania dotyczące kreatywnej nauki na wyższych uczelniach oraz łączenia nauki z biznesem.