- wzrost sprzedaży o 16%, do 12,3 mld Euro,
- wzrost zysku operacyjnego (EBIT) o 15%, do 1,9 mld Euro,
- sprawna integracja nowych przedsiębiorstw,
- perspektywa szybkiego wzrostu w branży produktów agro i żywienia,
- optymistyczna prognoza na 2006 rok.
Na dzisiejszej telekonferencji kierownictwo BASF – The Chemical Company - przedstawiło wyniki finansowe w drugim kwartale 2006 roku oraz skumulowane wyniki w jego pierwszej połowie. Największy koncern chemiczny na świecie odnotował w drugim kwartale 2006 roku rekordową sprzedaż o wartości 12,3 mld Euro oraz zysk operacyjny (EBIT) na poziomie 1,9 mld Euro, znacznie większe niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Porównując skumulowaną sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach 2005 i 2006 roku, widać 20% wzrost - do 25 mld Euro. W przypadku zysku operacyjnego EBIT, jest to wzrost 17% do około 3,8 mld Euro.
W tym okresie BASF sfinalizowała kilka bardzo ważnych inwestycji. Najważniejszą z nich był globalny zakup działu chemii budowlanej Degussy (również w Polsce), przejęcie Engelhard Corporation (w trakcie rebrandingu), Johnson Polimer oraz CropDesign.
„Te inwestycje są jednym z głównych elementów naszej strategii, dzięki której BASF ma się stać jeszcze bardziej odporna na zmiany koniunktury na rynkach światowych. Integracja zakupionych przez nas przedsiębiorstw przebiega bardzo sprawnie” powiedział dr Jurgen Hambrecht – prezes zarządu BASF prezentując wyniki firmy w drugim kwartale 2006 roku.
Klimat biznesowy był dla BASF bardzo dobry w pierwszej połowie roku. Sytuacja ekonomiczna się poprawiła, a prognoza jest optymistyczna. Rynek Azjatycki rozwija się bardzo szybko, szczególnie Chiny, Indie i Korea. W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest stabilna, a w Europie, w tym w Niemczech, popyt wewnętrzny odzyskuje siłę. Nie widać żadnych oznak tzw. letniej dekoniunktury.
Niestety, cały czas branży zagraża widmo wysokich cen ropy naftowej oraz niepewnej sytuacji, szczególnie na Bliskim Wschodzie. Te czynniki powodują lekką nerwowość na rynkach światowych.
BASF nadal będzie wzmacniać swoją pozycję rynkową poprzez optymalizację portfolio, zwiększenie zakresu oferowanych usług i innowacji oraz poprzez dalszą restrukturyzację i redukcję kosztów na całym świecie.