Koncern Bacardi wprowadza opakowania PET dla swoich bardzo dobrze znanych, także w Polsce, trunków. Tym samym tworzy alternatywę dla dotychczasowych szklanych opakowań.
Rum Bacardi wyrabiany jest w trzech podstawowych wersjach: białej, złocistej i ciemnej oraz w wariantach aromatyzowanych: cytrynowym i korzennym. Bacardi złociste i ciemne po destylacji dojrzewają jeszcze przez kilka lat w dębowych beczkach, rumy białe natomiast dość szybko trafiają na rynek. Trunek dużym wzięciem cieszy się także w Polsce.
Jego producent poinformował właśnie o rozszerzeniu oferty o sprzedaż alkoholu w opakowaniach PET. Zdecydował przede wszystkim fakt, że takie opakowania będą lżejsze od dotychczasowych szklanych. A to z kolei ma przynieść firmie korzyści finansowe związane m.in. z dogodniejszym i tańszym transportem.
Powolne zastępowanie opakowań oznacza, że nowe będą o 30 proc. lżejsze niż tradycyjne szklane. Nowe opakowania PET o pojemności 0,33 l będą ważyć 38,8 gram.
Bacardi przez wprowadzenie nowych butelek chciał też postawić na ekologię. Dzięki opakowaniom PET będzie mógł na etapie produkcji zmniejszyć poziom śladu węglowego o 22 proc.
Jedynym problemem przy tworzeniu nowego opakowania był fakt, że Bacardi cechuje się o wiele większym stopniem jeśli chodzi o nasycenie dwutlenkiem węgla w porównaniu do większości innych napojów rozlewanych w PET. Zwykle tego typu wyzwanie rozwiązuje się poprzez nadanie butelce odpowiedniego kształtu, Tym razem było to jednak niemożliwe, bo koncern chciał utrzymać profil butelki taki jaki miała dotychczasowa szklana. W tym celu wzmocniona została podstawa opakowania tak by zbyt duże ciśnienie wewnątrz niego nie było przeszkodą.
Producentem opakowań PET dla Bacardi jest koncern Amcor PET Packaging.