Z szerokim spektrum możliwości stwarzanych przez banderolowanie produktów opakowaniowych można było zapoznać się na stoisku firmy Volta Pack podczas niedawnych targów opakowaniowych Packaging Innovations. Impreza pod koniec kwietnia odbyła się w Warszawie.
Uczestnicząca w targach spółka Volta Pack jest przedstawicielem na polskim rynku holenderskiej firmy Bandall, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z techniki banderolowania i pakowania. Banderolowanie polega na opasywaniu towarów taśmą papierową lub folią w celu połączenie co najmniej dwóch produktów. Kombinacje tego typu znajdują szczególnie duże wzięcie zwłaszcza w trakcie różnego rodzaju promocji.
Z banderolowaniem szczególnie często można się spotkać m.in. w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym, poligraficznym, czyli wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z opakowaniami.
Dla przykładu w branży spożywczej proces od dawna cieszy się dużą renomą. Oto bowiem możliwości najwyższej jakości druku sprawiają, że banderolowanie staje się tam idealnym nośnikiem marki, umacnia jej profil i tym samym podnosi rozpoznawalność produktów na wystawie sklepowej. Banderolowanie jest też konkurencyjne pod względem wydajności oraz ochrony środowiska naturalnego z pakowaniem w rękawy lub etykietami. Dodatkową zaletą mogą być banderole pełniące funkcję plomby i służące sprawdzeniu czy opakowanie było naruszone przed sprzedażą.
- Popularnym zastosowaniem naszych produktów jest łączenie opakowań zbiorczych np. krojonego mięsa, sera lub opakowań objętych specjalnymi promocjami. Banderolowanie nadaje się też świetnie do tworzenia opakowań produktów gotowych do wystawienia na półkę sklepową. Dzieje się tak, gdyż zmniejsza ono znacznie ilość materiałów pakujących oraz upraszcza sam proces wystawiania - tłumaczył na targowym stoisku Marek Bresiński z firmy Volta Pack.
We wspomnianym wcześniej przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym zastosowanie banderol jest nieco inne. Tutaj bowiem sprzęt banderolujący jest zazwyczaj używany do szybkiego opakowywania w pakiety kilku opakowań produktów lub łączenia ze sobą opakowań konturowych, a także tworzenia jednostek do późniejszego opakowania lub dostaw.
- Produkty naszej firmy w przemyśle kosmetycznym służą m.in. do opakowywania, plombowania, sprawdzenia czy opakowanie było naruszone przed sprzedażą oraz tworzenia opakowań promocyjnych i reklamowych - dodawał Marek Bresiński.
Patrząc na rozwój rynku, na którym działa Volta Pack nie sposób nie zauważyć rosnącego znaczeniu banderolowania w przemyśle graficznym. Na tym polu rozwiązuje ono problem obwiązywania i sznurowania opakowań - co do tej pory często łączyło się z uszkadzaniem produktów. Banderolowanie dotyczy m.in. banknotów, pudeł z ryzami papieru, etykiet, książek.
Jak przekonywali podczas targów Packaging Innovations przedstawiciele firmy Volta Pack banderolowanie dobrze sprawdza się też w odniesieniu do opakowań produktów przeznaczonych wprost na półkę sklepową. Upraszczając proces produkcji, może zmniejszyć zużycie materiałów, odpadów oraz w efekcie koszty. Dobrze obrazuje to przykład zamiany opakowań kartonowych, w które pakowane są produkty na proste banderole.
Banderole są także alternatywą dla opakowań próżniowych lub pudelek z perforowanymi brzegami. Można je bowiem zastąpić poręczną tacką z papierową lub tworzywową taśmą, która jest w stanie utrzymać produkt na sklepowej wystawie. Kiedy taka tacka z produktami znajdzie się już na półce, banderolę można usunąć.