
Uczestnicząca w targach spółka Volta Pack jest przedstawicielem na polskim rynku holenderskiej firmy Bandall, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z techniki banderolowania i pakowania. Banderolowanie polega na opasywaniu towarów taśmą papierową lub folią w celu połączenie co najmniej dwóch produktów. Kombinacje tego typu znajdują szczególnie duże wzięcie zwłaszcza w trakcie różnego rodzaju promocji.
Z banderolowaniem szczególnie często można się spotkać m.in. w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym, poligraficznym, czyli wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z opakowaniami.
Dla przykładu w branży spożywczej proces od dawna cieszy się dużą renomą. Oto bowiem możliwości najwyższej jakości druku sprawiają, że banderolowanie staje się tam idealnym nośnikiem marki, umacnia jej profil i tym samym podnosi rozpoznawalność produktów na wystawie sklepowej. Banderolowanie jest też konkurencyjne pod względem wydajności oraz ochrony środowiska naturalnego z pakowaniem w rękawy lub etykietami. Dodatkową zaletą mogą być banderole pełniące funkcję plomby i służące sprawdzeniu czy opakowanie było naruszone przed sprzedażą.
We wspomnianym wcześniej przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym zastosowanie banderol jest nieco inne. Tutaj bowiem sprzęt banderolujący jest zazwyczaj używany do szybkiego opakowywania w pakiety kilku opakowań produktów lub łączenia ze sobą opakowań konturowych, a także tworzenia jednostek do późniejszego opakowania lub dostaw.
- Produkty naszej firmy w przemyśle kosmetycznym służą m.in. do opakowywania, plombowania, sprawdzenia czy opakowanie było naruszone przed sprzedażą oraz tworzenia opakowań promocyjnych i reklamowych - dodawał Marek Bresiński.
Patrząc na rozwój rynku, na którym działa Volta Pack nie sposób nie zauważyć rosnącego znaczeniu banderolowania w przemyśle graficznym. Na tym polu rozwiązuje ono problem obwiązywania i sznurowania opakowań - co do tej pory często łączyło się z uszkadzaniem produktów. Banderolowanie dotyczy m.in. banknotów, pudeł z ryzami papieru, etykiet, książek.
Jak przekonywali podczas targów Packaging Innovations przedstawiciele firmy Volta Pack banderolowanie dobrze sprawdza się też w odniesieniu do opakowań produktów przeznaczonych wprost na półkę sklepową. Upraszczając proces produkcji, może zmniejszyć zużycie materiałów, odpadów oraz w efekcie koszty. Dobrze obrazuje to przykład zamiany opakowań kartonowych, w które pakowane są produkty na proste banderole.
Banderole są także alternatywą dla opakowań próżniowych lub pudelek z perforowanymi brzegami. Można je bowiem zastąpić poręczną tacką z papierową lub tworzywową taśmą, która jest w stanie utrzymać produkt na sklepowej wystawie. Kiedy taka tacka z produktami znajdzie się już na półce, banderolę można usunąć.