Koncern Bayer Material Science pokazał innowacyjny materiał poliuretanowy do zastosowań w przemyśle samochodowym.
Nowość niemieckiego producenta to system o nazwie Bayflex Rim Light Weight. Jest ona przeznaczona do stosowania w energooszczędnych pojazdach. W takich aplikacjach poliuretany Bayera mogą obniżyć masę wykonanych z nich gotowych elementów nawet o 30 proc.
Kluczową cechą produktu jest jego gęstość wynosząca zaledwie 0,9 kg na litr, co - jak chwalą się przedstawiciele Bayera - czyni go lżejszym od wody.
Nowe rozwiązanie swoją lekką konstrukcję zawdzięcza sprytnemu połączeniu wypełniaczy, które zastępują włókna mineralne. Zdaniem inżynierów Bayera, Bayflex może być używany do tworzenia elementów powierzchni, które mają być wykończone powłokami wysokiej jakości. Przetwarzanie odbywa się tu przy wykorzystaniu metody RRIM, czyli wtrysku reaktywnego ze wzmocnieniem, która polega na formowaniu wtryskowym żywicy z ciętymi włóknami szklanymi. Jest to metoda chętnie stosowana przy produkcji zderzaków i błotników z poliuretanu wzmocnionego włóknami szklanymi.
Zademonstrowanie nowego rozwiązania odbyło się już na trwających właśnie w Holandii targach Utech 2012.
Bayer: system lżejszy niż woda
2012-04-18