Zdaniem MCC, te cechy czynią tworzywo idealnym materiałem do produkcji paneli dotykowych w samochodach. Rozwiązania te coraz powszechniej są stosowane przez producentów aut i służą głównie do obsługi klimatyzacji, radia oraz nawigacji.
Tworzywo Durabio pozwala na dużą elastyczność w zakresie projektowania, a jego zastosowanie ma poprawić estetykę wnętrz pojazdów. W przeciwieństwie do szkła, które łatwo stłuc, przezroczyste tworzywa w elementach deski rozdzielczej stanowią rozwiązanie bezpieczne.
Wadą poliwęglanów są zakłócenia w transmisji światła, które utrudniają korzystanie z paneli. Tymczasem nowy materiał Durabio wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Zapewnia doskonałe właściwości optyczne i niemalże całkowicie eliminuje zakłócenia charakterystyczne dla standardowych materiałów.
Załamywanie światła w tworzywie Durabio (z lewej) i standardowym poliwęglanie (z prawej)
Biopoliwęglan Durabio produkowany jest od jesieni 2012 roku w japońskiej fabryce Kurosaki, której obecna zdolność produkcyjna wynosi 5 tys. ton rocznie. Od 2015 roku, wraz ze znalezieniem dalszych zastosowań dla tworzywa, produkcja zostanie zwiększona do 16 tys. ton rocznie.