Bum inwestycyjny w Segmencie Opakowań Giętkich Grupy Kęty
Nowe inwestycje sprawiły, że to Tychy przejęły np. całą produkcję opakowań dla koncernu Nestle. Obecnie w zakładach produkcyjnych w Kętach i Tychach pracuje sześć bardzo nowoczesnych drukarek rotograwiurowych. W efekcie w każdym zakładzie będą pracować po trzy tego typu drukarki. W Kętach współpracować z nimi będą dwie nowe, wysoko wydajne linie do laminowania, dzięki czemu SOG posiadać będzie prawie dwukrotnie większe moce produkcyjne w zakresie wysoko przetworzonych laminatów opakowaniowych.
Systematycznie zwiększa się także eksport wysoko przetworzonych laminatów na rynki UE. Wartość eksportu oscyluje wokół 60 mln zł.
Rośnie produkcja opakowań na lody m.in. dla takich firm, jak: Koral i Ice-Mastry.
Ponadto SOG systematycznie zwiększa produkcję etykiet termokurczliwych, tzw. sleav’ów na butelki do soków pitnych. W tym zakresie obsługuje m.in. Grupę MASPEX, jednego z potentatów tego sektora.
Efekty przynoszą także prowadzone w latach ubiegłych inwestycje kapitałowe i rzeczowe, np. przejęcie firmy Runpak, które pozwoliło na szybkie wejście na rynek opakowań zadrukowanych w technologii flexo, a także opakowań na lody rożki.
Uruchomiono również linie do produkcji folii polietylenowej. Już niebawem w zakładzie w Tychach zacznie działać trzecie tego typu urządzenie o prawie dwukrotnie większej wydajności od dotychczasowych i umożliwiające produkcję najbardziej zaawansowanych technologicznie folii.
W najbliższej przyszłości SOG zamierza skoncentrować się na rozwijaniu współpracy z największymi koncernami o zasięgu światowym. Segment chce także poszerzyć grono klientów o lokalnych odbiorców aspirujących do roli liderów na swoich rynkach.
- Powróciliśmy do satysfakcjonującego poziomu rentowności. Koniunktura nam sprzyja, co widać po dużej ilości napływających zamówień, które możemy szybko realizować właśnie dzięki nowym inwestycjom – mówi Rafał Lechowicz, dyrektor SOG.
W ubiegłym tygodniu Adam Piela, członek zarządu Grupy Kęty i dyrektor finansowy spółki, poinformował, że aby zrealizować swoją prognozę zysku netto na 2007 rok, Grupa Kęty musi mieć w III kwartale wynik lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nie powinno to być jednak problemem, bo w drugiej połowie roku Kęty realizują zwykle ponad 60 proc. rocznych przychodów.
Sam tylko Segment Opakowań Giętkich ma zleceń na jeden miesiąc. To oznacza, że portfel zamówień na ten okres wypełniony jest niemal w całości.
- Strony:
- 1
- 2