Coca Cola postanowiła zastąpić opakowanie kartonowe dla swoich napojów opakowaniem wykonanym z tworzywa PET.
Na półkach sklepowych pojawił się właśnie napój Cappy - właścicielem marki jest Coca Cola - w nowych litrowych butelkach PET. Walorem nowego opakowania jest przede wszystkim funkcjonalność. To na czym najbardziej zależało właścicielowi marki, to doprowadzenie do sytuacji, w której konsumenci byliby w stanie widzieć produkt wewnątrz opakowania i kontrolować jego zawartość. Karton tego nie zapewniał, przezroczysta butelka zapewnia. Opakowanie oczywiście nadaje się do recyklingu.
- Do tej pory butelki z tworzyw sztucznych były zarezerwowane dla produktów Cappy oferowanych w opakowaniach o mniejszej pojemności. Jednak, ze względu na walory użytkowe tych opakowań zdecydowaliśmy się wprowadzić je również dla pojemności 1 litra - mówi Beata Ptaszyńska - Jedynak, kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services. - Istotnym aspektem tej zmiany są również względy ekologiczne. Materiał wykorzystany w nowych opakowaniach Cappy podlega w 100 proc. recyklingowi. Takie rozwiązanie ułatwia segregację odpadów, a następnie ich sortowanie oraz ponowne przetwarzanie. To ważne, bo w naszej firmie opakowania nie są traktowane jak odpady, ale jako cenny surowiec do ponownego wykorzystania - dodaje Beata Ptaszyńska - Jedynak.
Zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju, Coca Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań, w którym zużyte butelki są przetwarzane na nowe. Obecnie materiał PET odzyskany w procesie recyklingu stosowany jest przez firmę w produkcji dwóch rodzajów butelek, stanowiąc od 20 do 25 proc. materiału tych opakowań.