SABIC wykorzystuje kampanię "Chemistry that Matters", by dotrzymać kroku globalnym trendom i sprostać globalnym wyzwaniom w kluczowych branżach dzięki inspirującym rozwiązaniom. Taki właśnie komunikat firma SABIC przedstawiła globalnej opinii publicznej podczas targów K 2016 - najważniejszej na świecie imprezie branży tworzyw sztucznych.
Rosnąca globalna populacja, jak również procesy szybkiego rozwoju urbanizacji i klasy średniej, zmuszają wiele branż do poszukiwania ekologicznych materiałów oraz innowacyjnych technologii umożliwiających budowę przystępnych cenowo, energooszczędnych budynków, pojazdów, urządzeń inteligentnych, towarów konsumpcyjnych oraz nowoczesnych, ekonomicznych systemów transportu publicznego przy rozsądnym wykorzystaniu globalnych zasobów.
W związku z tym firma SABIC stara się wytwarzać produkty bezpieczniejsze, lżejsze i dostępne dla wielu ludzi. Produkty te przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju gospodarki oraz wydźwignięcia coraz większej liczby osób z ubóstwa do klasy średniej.
Na stoisku firmy SABIC przedstawiono przykłady współpracy z klientami, mającej na celu wspólne opracowywanie i wytwarzanie globalnych rozwiązań - od opracowania koncepcji do jej realizacji. Koncentrując się na udzielaniu odpowiedzi na globalne wyzwania, firma SABIC pokazała, jak zmienić te wyzwania w możliwości pomocy klientom w osiągnięciu celów przy jednoczesnym zapewnieniu trwałej wartości biznesowej dla nich i firmy SABIC.
- Nasi klienci dostrzegają gwałtowną ewolucję swoich firm - powiedział Abdulrahman Al-Fageeh, wiceprezes działu Petrochemicals. - Reagują na postęp techniczny, zmieniające się potrzeby klientów, zmienne ceny surowców, nowe surowce oraz nowe trendy w produkcji. Dzięki oferowaniu nowych koncepcji i rozwiązań umożliwiających klientom spełnienie ich ambicji i celów związanych ze zrównoważonym rozwojem jesteśmy w stanie osiągnąć także nasze cele.
Al-Fageeh podkreślił, że wiceprezes i dyrektor generalny Yousef A. Al-Benyan przedstawił niedawno nową strukturę organizacyjną firmy SABIC. Nowa struktura ma za zadanie stworzenie bardziej elastycznej i sprawniej działającej organizacji, umożliwiającej firmie SABIC zwiększenie innowacyjności i szybsze reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe. Ważnym aspektem transformacji jest połączenie byłych strategicznych jednostek biznesowych (SBU) Polymers i Chemicals w jedną SBU o nazwie Petrochemicals. Al-Fageeh został mianowany wiceprezesem zarządzającym nową organizacją, która ma umożliwić bliższą współpracę z klientami i koncentrować się na kluczowych segmentach, takich jak branża motoryzacyjna, wyroby rurowe i piankowe, transport masowy, opieka medyczna, budownictwo i branża opakowań.
- Są to segmenty rynku, które zanotują rozwój w najbliższych latach - powiedział Al-Fageeh. - Rosnąca populacja świata wymaga materiałów lżejszych i bardziej elastycznych niż istniejące obecnie, a jednocześnie wytrzymałych, trwałych i spełniających rygorystyczne normy bezpieczeństwa.
Al-Fageeh przedstawił klika przykładów pomyślnej współpracy z klientami:
- Na stoisku firmy SABIC wystawiono ciężarówkę Scania. Firma SABIC rozpoczęła współpracę nad tym projektem ze szwedzkim producentem ciężarówek oraz jego dostawcami części ponad pięć lat temu. Prace konstrukcyjne zaowocowały ponad 30 zastosowaniami materiałów termoplastycznych firmy SABIC, których łączna masa na jeden pojazd wynosi około 140 kg. Dzięki udoskonalonemu napędowi i lepszej aerodynamice ciężarówka nowej generacji oferuje o 5 proc. mniejsze zużycie paliwa.
- Pianki SABIC o znakomitych właściwościach izolacyjnych mogą obniżyć zużycie energii nawet o 30 proc., co prowadzi do redukcji emisji CO2 o 36 proc.
- Jednorazowe chusty stomatologiczne wykonane przy użyciu innowacyjnej, autorskiej technologii firmy SABIC noszącej nazwę Nexlene. Jest tańsza od istniejących materiałów, a przy tym bardziej ekologiczna dzięki zmniejszeniu grubości warstwy środkowej o 20 proc. Istotne zalety tego rozwiązania to dobre właściwości uszczelniające, niższa temperatura uszczelniania i brak zastosowania żelu.