Wszyscy wiemy, że opakowanie ma znaczenie. Oczywiście, możemy dyskutować o jego wpływie na decyzje zakupowe, ale w jednym jesteśmy zgodni: konsumenci nie są obojętni wobec opakowania. W badaniu przeprowadzonym przez Harris Poll, 81% respondentów zadeklarowało, że “zawsze”, “często”, lub “czasami” zauważają, gdy produkt pojawia się w nowym lub zmienionym opakowaniu. Elplast Europe poszedł krok dalej i zapytał konsumentów, czy widzą różnice w poszczególnych typach zamknięć strunowych.
- Portfolio Elplast to ponad 250 rodzajów EL-ZIP Press-to-Close Zippers zróżnicowanych pod kątem profili, rozmiaru, funkcjonalności użycia, rodzaju aplikacji – mówi Izabela Celejewska, Elplast Europe Marketing Manager.
- Wielość zamknięć, które oferujemy, wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, oczekiwań klientów oraz zmieniającego się rynku. Teraz nadszedł czas, by przekonać się czy konsumenci widzą różnice pomiędzy typami zamknięć wielokrotnego użytku i jak odbierają same zamknięcia strunowe. Stąd idea i realizacji badań jakościowych.
Co się okazało? Przede wszystkim badani doskonale zdawali sobie sprawę z różnic pomiędzy poszczególnymi rodzajami EL-ZIP Press-to-Close Zippers. 87,5% kobiet w wieku 43-55 wybrało zamknięcie strunowe z efektem dźwiękowym i dotykowym jako bezpieczne i wygodne, instynktownie potwierdzające, że opakowanie jest zamknięte. 79,2% konsumentów wybrało zamknięcie z niesymetrycznymi siłami otwarcia jako idealne rozwiązanie dla większych gabarytowo produktów. Ten rodzaj zamknięcia jest łatwy do otwarcia przez konsumenta, a jednocześnie mocny na tyle, aby poradzić sobie w przypadku wywrócenia opakowania lub upadku z ciężką zawartością. Natomiast 68,8% kobiet wybrało zamknięcie wieloprofilowe od pojedynczego - jako znacznie łatwiejsze w otwieraniu i zamykaniu.
Jednym wynikiem byliśmy absolutnie zaskoczeni - potwierdza Ewa Alejników, Elplast Europe Development and New Project Director. – Nikt z badanych nie wskazał samoprzylepnej etykiety lub taśmy jako rekomendowanego zamknięcia. 100% respondentów wybrało zamknięcie strunowe jako wygodne i gwarantujące świeżość oraz jakość produktu. Konsumenci nie akceptują rozwiązań, które nie działają, lub działają “tylko trochę”. Jeśli kupują produkt w opakowaniu z możliwością wielokrotnego zamknięcia, oczekują, że będzie ono działać do samego końca. - Jakość zamknięcia silnie łączy się z ogólnym postrzeganiem produktu. Oznacza to, że niska jakość zamknięcia może spowodować postrzeganie produktu lub brandu jako ekonomicznego. I odwrotnie: zastosowanie wysokiej jakości zamknięcia może spozycjonować produkt znacznie wyżej w ocenie konsumentów - dodaje Izabela Celejewska.
Źródło: Elplast Europe