Dach samochodowy z naturalnego włókna dzięki spoiwu Acrodur

Dach samochodowy z naturalnego… Koncern BASF wraz z firmą International Automotive Components Group (IAC) opracował pierwszą na świecie ramę dachową do samochodów w całości zbudowaną z naturalnego włókna. Zastosowane zostało w niej spoiwo Acrodur 950L firmy BASF, które zapewnia potrzebną ładowność i odporność na wysokie temperatury lekkich komponentów. Spoiwo stanowiące alternatywę dla żywic fenolowych oparte jest na wodzie. Wzmacnia ono naturalne włókna, umożliwiając tym samym wprowadzanie przyjaznych środowisku, wymiarowo stabilnych, a przede wszystkim lekkich rozwiązań w obszarze ram dachów samochodowych. Komponent IAC FiberFrame po raz pierwszy został zastosowany w nowym Mercedesie klasy E.

- Ramy dachowe z naturalnego włókna stworzone w oparciu o Acrodur 950 L są o ok. 40 procent lżejsze od ram dachowych z metalu - powiedział Thorsten Habeck z firmy BASF. - W ten sposób pomagamy producentom samochodów w osiągnięciu ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, ponieważ lżejsze pojazdy zużywają mniej paliwa i emitują mniej spalin

Spoiwa Acrodur są wykorzystywane do wzmacniania mat włókiennych, które później są przerabiane na części formowane. Acrodur jest nie tylko przyjazny środowisku, ale również gwarantuje prostą i bezproblemową obróbkę, montaż i formowanie półproduktów, a także właściwości doskonale pasujące do materiału. Spoiwa są wykorzystywane w produkcji wysokiej jakości lekkich aplikacji w branży meblarskiej i samochodowej.

- Łatwo było włączyć spoiwo BASF do systemu produkcyjnego - powiedział Fritz Schweindl z firmy IAC. - Komponenty z naturalnego włókna wzmocnione spoiwem Acrodur idealnie nadają się do formowania; są przyjazne dla środowiska i oszczędzają czas podczas produkcji kompozytów. Ponadto produkt jest niskoemisyjny, co oznacza, że bezpieczniej się z nim pracuje.

BASF


Czytaj więcej: