O 22,7 proc. do 25,01 zł zdrożały akcje Kujawskich Zakładów Poligraficznych Druk Pak S.A. na otwarciu pierwszego notowania praw do akcji spółki na rynku NewConnect.
- Wprowadzenie akcji Druk Pak do obrotu na New Connect to dla nas moment przełomowy. Z jednej strony pozyskane przy tej okazji środki pozwalają nam przeprowadzić w szybkim czasie niezbędne inwestycje, które w znaczący sposób przyczynią się do wzrostu przychodów, a z drugiej rośnie transparentność spółki, co jest niezwykle istotne dla naszych kontrahentów” – powiedział Paweł Kalbarczyk, prezes zarządu DRUK-PAK.
Dodał, że spółka zaczyna swoją obecność na giełdzie od rynku New Connect, ale docelowo zamierza się przenieść na rynek podstawowy GPW.
W emisji prywatnej poprzedzającej debiut Druk Pak pozyskał 15 mln zł, sprzedając 736 016 akcji w cenie 20,38 zł za sztukę. Kapitał te zostanie przeznaczony na zakup nowej hali produkcyjnej oraz wyposażenie jej w linie produkcyjne.
„Skala podpisywanych kontraktów powoduje, że dotychczasowe moce produkcyjne Druk Paku są zbyt skromne. Stąd niezbędna okazała się inwestycja w nową halę oraz maszyny drukarskie” – powiedział prezes Kalbarczyk.
Druk Pak to jeden z liderów rynku produkcji opakowań dla branży farmaceutycznej, spożywczej, chemicznej, a także kosmetycznej, z ponad 30–letnim doświadczeniem w branży. Spółka ma ok. 20 proc. udział w rynku opakować dla branży farmaceutycznej. Firma jest dostawcą największych międzynarodowych koncernów. Portfolio klientów spółki liczy nieco ponad 90 znanych producentów, w tym światowych liderów branży farmaceutycznej, którzy przykładają olbrzymią wagę do jakości produktów.
Druk Pak jest spółką, która w ostatnich czterech latach rozwijała się w tempie 10-15 proc. rocznie. Za ubiegły rok zanotowała 19,5 proc. marżę EBITDA i ok. 10 proc. rentowność na poziomie netto. Przychody w 2009 roku wyniosły 49,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł, a zysk netto prawie 5 mln zł.