Transparentna rewolucja, czyli jak zachować metaliczny efekt i właściwości folii opakowaniowej pokazując produkt w środku.
Print Systems, dostawca i integrator technologii fleksograficznej i typograficznej, wprowadza na rynek nową usługę demetalizacji folii aluminiowej wykorzystywanej w produkcji opakowań. Metoda ta oparta jest o innowacyjną technologię SDF, która polega na usunięciu z folii metalizowanej warstwy aluminium (metalizy) o dowolnym kształcie aby uzyskać przezroczyste „okienko”. Kosztowny do tej pory nadruk złota i srebra na folii opakowaniowej został zastąpiony szybkim, niedrogim procesem, w którym powstają realne, metaliczne kolory z możliwością pokazania produktu wewnątrz.
Aby uzyskać folię miejscowo zdemetalizowaną wystarczy odpowiednio przygotować projekt opakowania, który będzie spełniał określone wymogi oraz minimalnie zmodyfikować proces druku. Ma to neutralny wpływ na nasycenie barw, gęstość optyczną i nie zmienia właściwości fizyczno-chemicznych samych farb oraz folii.
Po zadruku folia trafia do Print Systems gdzie zostaje poddana specjalnej obróbce, której celem jest zdjęcie niepotrzebnej warstwy aluminium. Zdemetalizowana folia może zostać poddana kolejnemu procesowi np.; laminacji.
Wykorzystanie demetalizacji pozwala na uatrakcyjnienie opakowań nadając produktom charakteru premium. Metaliczny połysk i transparentne „okienko” przyciąga uwagę konsumentów, pozwalając im zobaczyć, co znajduje się w opakowaniu przed otwarciem i skłania do podejmowaniu lepszych, bardziej świadomych decyzji zakupowych.
Transparentne opakowania znajdują się obecnie na top liście wielu producentów FMCG w tym firm spożywczych, które chcą podkreślić takie cechy produktu jak; świeżość, naturalność, smak zbliżony do domowego i najwyższą jakość.
Zastosowanie technologii demetalizacji otwiera nowe możliwości kreacji graficznej opakowania opartej o walory autentyczności produktu i odpowiada rosnącym oczekiwaniom coraz bardziej wymagających konsumentów.
Usługa demetalizacji wykonywana jest na zlecenie drukarni fleksograficznych, a partnerzy Print Systems mogą bez dodatkowych nakładów inwestycyjnych poszerzyć zakres swojej oferty i dostarczać nowe, innowacyjne oraz bezpieczne opakowania do klientów końcowych.
Źródło: Print Systems