Koncern Faurecia odnotował w pierwszym kwartale bieżącego roku spadek sprzedaży w Europie o 8,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. Spadkowi sprzedaży towarzyszyło zmniejszenie produkcji w regionie. W tym samym okresie sprzedaż poza Europą wzrosła aż o 19 proc., osiągając poziom 20,5 proc. w Azji i 21,5 proc. w USA.
Wielkość sprzedaży poza Europą stanowi już 45 proc. całkowitej jej wartości, podczas gdy przed rokiem była o 6 pkt. proc. niższa. Całkowita sprzedaż koncernu w pierwszym kwartale osiągnęła wartość zbliżoną do zeszłorocznej - 4,4 mld euro, co oznacza wzrost o 1,7 proc. Sprzedaż produktów przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej wyniosła 3,4 mld euro.
Słabe europejskie wyniki finansowe giganta na rynku produkcji komponentów samochodowych odzwierciedlają kondycję branży motoryzacyjnej na Starym Kontynencie. Według ostatnich doniesień sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2013 roku była o 9,8 proc. niższa niż w roku ubiegłym.
Specjalizujący się w produkcji komponentów samochodowych koncern Faurecia zatrudnia 94 tys. osób w 274 zakładach zlokalizowanych w 34 krajach świata. W Polsce koncern posiada zakłady w Gorzowie, Legnicy, Jelczu-Laskowicach, Grójcu i Wałbrzychu.