- To kolejny ale bardzo ważny krok w rozwoju naszej firmy. Zaczynamy swoją przygodę z rynkiem New Connect, ale docelowo zamierzamy przenieść akcje na rynek podstawowy warszawskiej giełdy – mówi Paweł Kalbarczyk, prezes zarządu Druk Pak.
Druk Pak to jeden z liderów rynku produkcji opakowań dla branży farmaceutycznej, spożywczej, chemicznej, a także kosmetycznej, z ponad 30–letnim doświadczeniem w branży. Spółka ma ok. 20 proc. udział w rynku opakować dla branży farmaceutycznej. Jest też dostawcą największych międzynarodowych koncernów. Portfolio klientów spółki liczy ponad 90 znanych producentów, w tym światowych liderów branży farmaceutycznej. - Jednym z naszych celów strategicznych było spełnianie najwyższych norm jakości procesów produkcji i produktów, niezbędnych do współpracy z bardzo wymagającymi klientami farmaceutycznymi oraz z branży spożywczej - dodaje Kalbarczyk.
Druk Pak spełnił te kryteria wdrażając w 2008 roku, jako pierwsze przedsiębiorstwo opakowaniowe w Polsce, standardy GMP w swojej działalności. Potwierdzeniem tego było uzyskanie certyfikatu ISO 15378 (norma ISO dla dostawców opakowań dla branży medycznej i farmaceutycznej). Obecnie jest jednym z dwóch producentów opakowań z tektury w Polsce i jedną z zaledwie kilku drukarń w Europie, zapewniających najwyższe standardy jakościowe potwierdzone tym certyfikatem.
Kapitał pozyskany w ramach emisji prywatnej, czyli 15 mln zł Druk Pak zamierza przeznaczyć na zakup nowej hali produkcyjnej oraz wyposażenie jej w linie produkcyjne.
Druk Pak to spółka, która w ostatnich czterech latach rozwijała się w tempie 10-15 proc. rocznie. Przychodu w 2009 r. wyniosły 49,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł, a zysk netto prawie 5 mln zł.