Druk cyfrowy może służyć jako narzędzie pozycjonowania marek premium. Przykładowo, dla potrzeb ekskluzywnych imprez w dużych miastach typu Londyn, Berlin lub Paryż, puszki do napojów można drukować dokładnie na czas, stosując wzory tematyczne związane z daną imprezą. Inna możliwość jest taka, że dzięki specjalnie zaprojektowanym puszkom sponsorzy są łatwo zauważalni podczas regionalnych imprez sportowych (takich jak rozgrywki piłkarskie, siatkarskie, mecze żużlowe itp.) lub wydarzeń kulturalnych (koncerty, musicale, festiwale filmowe, itp.). Ponadto druk cyfrowy umożliwia internetowy marketing napojów poprzez uwzględnianie własnych pomysłów konsumentów przy projektowaniu puszek, co otwiera zupełnie nowe długofalowe możliwości biznesowe. Druk cyfrowy może również stanowić przydatne narzędzie podczas kampanii promocyjnych, na przykład podczas wypuszczenia nowej marki lub obchodów rocznicy marki.
Nowa technika druku w znacznej mierze umożliwia produkcję niewielkich serii przy niskim koszcie. Pierwsi konsumenci już korzystają z tej możliwości, a cyfrowo drukowane puszki po raz pierwszy zostały zaprezentowane podczas niedawnej imprezy. To tu Robert Jansen dostrzega prawdziwy potencjał nowej technologii.
„Nasi klienci wymagają kreatywnego, przyciągającego uwagę wzoru. Pomaga im to wyróżniać się podczas imprez, promocji produktów itp. oraz z powodzeniem wprowadzać na rynek własne produkty" - mówi Jansen. „Dzięki drukowi cyfrowemu puszka do napojów zyskuje jeszcze większy potencjał jako idealne narzędzie marketingowe".
Wspólne starania Ball i Tonejet
Firma Ball Packaging opracowała proces druku cyfrowego razem ze swoim brytyjskim partnerem, firmą Tonejet. Tonejet ofiarowała nową głowicę drukującą, która umożliwia precyzyjne drukowanie na puszkach do napojów, natomiast Ball dostosowała swoje maszyny produkcyjne na potrzeby nowego procesu. Wiosną 2009 Ball włączyła prototyp prasy cyfrowej do standardowej linii produkcyjnej w zakładzie Hassloch. Producent może teraz jednocześnie drukować na tej linii produkcyjnej zarówno konwencjonalną metodą reliefową jak i cyfrową, bez zatrzymywania czy nawet spowalniania produkcji. Obecnie wydajność cyfrowego prototypu wynosi 120 puszek na minutę, w przyszłości liczba ta ma wzrosnąć do 200 puszek na minutę.