Lista funkcji wspomagających pracę obejmuje: zarządzanie dokumentami, zarządzanie dokumentacją projektową, automatyczne tworzenie i posługiwanie się listami części, zarządzanie zmianami, zarządzanie wersjami i rewizjami, zarządzanie procesem realizacji, funkcjonalny filtr wyszukiwania danych oraz
zarządzanie pocztą elektroniczną.
Widok z przykładowego projektu: dynamiczny podgląd, lista części i historia dokumentacji
Zarządzanie dokumentami
System jest bardzo efektywnym systemem zarządzania dokumentami. Łączy on doskonały sposób zarządzania danymi strukturalnymi projektu z systemem zarządzania dokumentami i archiwizacją dokumentów technicznych i handlowych.Oprogramowanie zapewnia szybki i łatwy dostęp do ważnych dokumentów. Używając mechanizmu przeszukiwania w zarządzanych dokumentach w VISI PDM szybko można odnaleźć takie dokumenty, jak projekty 3D, programy CNC, umowy, listy czy listy elektroniczne. Ponadto VISI PDM zapewnia potwierdzenie i poprawność danych oraz dokumentów. Kopiuje e-maile z prywatnych skrzynek MS Outlook i dołącza je do klientów, dokumentów i osób związanych z danym projektem. Dokumenty i informacje zachowywane są tylko raz, co przyśpiesza działanie firmy i zmniejsza możliwość podjęcia złych decyzji z powodu użycia nieważnych dokumentów.
Struktura drzewa jest bardzo pomocna w zarządzaniu projektem. Dzięki filtrom zastosowanym dla widoku drzewa mamy lepszy wgląd w wykonywany projekt