Postój? Żaden problem!
Użytkownik może wykonywać wszystkie prace serwisowe i konserwacyjne przy maszynie za pośrednictwem dwóch masywnych stalowych drzwi. Ale co, jeśli system nagle się zatrzyma? Wówczas klient może skontaktować się z firmą Vecoplan za pośrednictwem linii serwisowej – codziennie i przez całą dobę. Klient otrzyma wsparcie telefoniczne od razu. Technicy najpierw spróbują naprawić usterkę poprzez zdalną diagnostykę. Zazwyczaj udaje się szybko przywrócić systemy do pracy. Ponadto technicy określają również przyczyny awarii, aby zapobiec jej powtórzeniu. Ekonomiczną i wydajną funkcją jest usługa Vecoplan Live, z której również skorzystała firma FBSerwis. Użytkownik wysyła swoje zgłoszenie serwisowe online do techników serwisowych Vecoplan w celu uzyskania bezpośredniego wsparcia: Specjaliści mogą uzyskać dostęp do układu sterowania i panelu obsługi oraz w czasie rzeczywistym rozpoznać, przeanalizować i naprawić błędy. Obrazy na żywo można przesyłać za pomocą kamer internetowych, a bardziej złożone problemy można wyjaśniać za pomocą czatu lub rozmowy wideo czy telefonicznej. Ponadto odpowiednie dane i dokumenty są dostępne online.
Solidność i efektywność energetyczna
Ciężarówki dostarczają zmieszane odpady komunalne do zakładu. Ładowacze czołowe odbierają materiał wejściowy i umieszczają go na systemie przenośników, który podaje go do nowego rozdrabniacza wstępnego. Maszyna rozdrabnia materiał do jednorodnej ziarnistości wynoszącej mniej niż 250 mm. Urządzenie jest wyposażone w wymienne noże i przeciwnoże, aby zapewnić równomierne rozdzielenie ziarna. Rozdrabniacz VVZ ma solidną budowę i został wyposażony w energooszczędny napęd HiTorc. Jest to dynamiczny napęd synchroniczny o wysokim momencie obrotowym, pracuje z mocą wyjściową 247 kW oraz został wyposażony w przetwornicę częstotliwości o mocy 315 kW. Nie wymaga żadnych elementów mechanicznych takich jak napędy pasowe, koła zamachowe czy sprzęgła. Napęd HiTorc ma bardzo dobry poziom wydajności i jest znacznie mniej wrażliwy na zanieczyszczenia. W przeciwieństwie do napędów pasowych i hydraulicznych nie wymaga żadnych prac konserwacyjnych. „W procesie rozdrabniania wstępnego nasz klient może zaoszczędzić od 40 do 60 procent energii w porównaniu z konwencjonalnymi napędami” – wyjaśnia Suszyna.
Po rozdrobnieniu wstępnym odpady przetwarza się dalej. Separator magnetyczny usuwa wszystkie materiały żelazne, a separator powietrzny rozdziela materiał na frakcje ciężkie i lekkie.
Napęd HiTorc jest bardzo wydajny i niewrażliwy na zanieczyszczenia. W przeciwieństwie do napędów pasowych i hydraulicznych nie wymaga żadnych prac konserwacyjnych.
Cel osiągnięty
„Naszym głównym celem było zwiększenie przepustowości na całej linii przetwarzania odpadów, aby móc produkować więcej paliwa” – mówi dyrektor zarządzający FBSerwis Arkadiusz Mężyk. Głównym celem zastosowania maszyny jest energooszczędny i elastyczny sposób pracy. Dzięki temu możliwe jest jakościowe i efektywne rozdrabnianie nawet trudnych materiałów. Firma pracuje na trzy zmiany przez pięć dni w tygodniu. Każdego roku około 200 000 ton odpadów zamienia się w wysokiej jakości surowiec.
Firma FBSerwis może przetwarzać 42 tony materiału na godzinę dzięki nowemu systemowi Vecoplan.