Blisko setka samochodów jeżdżących po naszym kraju i reklamujących produkty Coca Coli, to efekt współpracy tego koncernu z producentem folii i etykiet, firmą Avery Dennison.
Samochody, na których znajduje się czerwone logo Coca Coli zostały oklejone folią samoprzylepną Avery Dennison Graphics & Reflective Division i firmy Plastics Group. Za projekt graficzny odpowiadała wrocławska agencja Reklama Tęczowa. Współpraca obydwu firm z Coca Colą trwa już niemal dziesięć lat. Od 1998 roku obsługiwały one wszystkie zlecenia tego producenta napojów w zakresie grafiki pojazdowej. W związku z kolejną kampanią Coca Coli wykonały następną operację – aplikację folii samoprzylepnej na auta marki Toyota Yaris.
Realizowany kontraktu zakładał oklejenie ponad tysiąca samochodów osobowych. Operacja oklejania pojazdów trwała niecałe trzy miesiące. Każdego dnia folia pojawiała się na 15 – 20 nowych pojazdach. Łącznie w ramach całego projektu sięgnięto po ponad 9 tys. mkw. folii samoprzylepnych, co przełożyło się na niemalże 2 tony produktu Avery Graphics. Przed samym zaaplikowaniem folii nałożono jeszcze 500 kg farb sitodrukowych i lakieru. Następnie grafika drukowana była w technice sitodruku, z wyjątkiem aut prototypowych – tam druk odbywał się w technice cyfrowej.
Samochody Coca Coli zostały oklejone folią wylewaną Avery Graphics, wchodzącą m.in. w skład rodziny Avery 800 oraz Easy Apply.
Właśnie produkty z tego gatunku najlepiej nadają się do realizowania zadań związanych z grafiką pojazdową. Głównym atutem tego typu folii jest fakt, że po nałożeniu na powierzchnię przetłaczaną lub zaokrągloną materiał utrzymuje oczekiwany kształt. To ważne bo w przypadku folii kalandrowanej nie zawsze się tak dzieje. W wielu sytuacjach następuje tzw. zachowanie pamięci materiału, które oznacza powrót rozciągniętego materiału do stanu pierwotnego. Tymczasem przy grafice pojazdowej takich sytuacji trzeba koniecznie unikać i właśnie folie wylewane Avery gwarantują brak tego typu problemów.
Wykorzystana na potrzeby kampanii Coca Coli folia Avery 800 cechuje się m.in. łatwiejszą obróbką i możliwościami jej zastosowania na różnych podłożach.
- Seria folii wylewanych Avery 800 ma ugruntowaną pozycję na rynku jako produkt o dużej trwałości, stabilności wymiarowej i wysokiej jakości wykonywanych na nim nadruków. W nowej wersji wprowadziliśmy szereg funkcji mających w jeszcze większym stopniu poprawić pracę z tymi materiałami, zwłaszcza przy aplikowaniu folii w niskich temperaturach, nanoszeniu na szkło i stosowaniu różnych rodzajów kleju – zapewnia Carlo Kölker z firmy Avery Dennison Graphics & Reflective Division.
Warto wiedzieć, że folie o których mowa powinny odznaczać się nawet dziesięcioletnią trwałością grafiki pojazdowej, systemów oznaczeń, grafiki dekoracyjnej i reklamy zewnętrznej. Są dostępne w 81 standardowych kolorach, m.in. o wysokim połysku, matowym i metalicznym.
Jedną z najważniejszych cech tego typu folii jest jej zachowanie w niskich temperaturach aplikowania, w zakresie klejenia. W tym celu producent przeprowadził bowiem szereg unowocześnień, które poprawiają przylepność początkową, grubość warstwy kleju i ostateczne jego wiązanie. Ponadto wyższy poziom adhezji tych folii pozwala stosować je na bardzo gładkich powierzchniach, np. szkle. Co więcej nowa receptura kleju oznacza również nieskomplikowane usuwanie materiału po zakończeniu kampanii.