Współpraca na rynku opakowaniowym, obejmująca firmy działające także na polskim rynku. Koncerny Garnier oraz Gerresheimer realizują produkt, który ma na celu stworzenie innowacyjnego opakowania kosmetycznego.
Efektem zawartego między obydwiema firmami porozumienia ma być wprowadzenie na rynek nowoczesnego opakowania, które będzie zawierało aż 40 proc. szkła pochodzącego z recyklingu i będzie równie atrakcyjne pod względem wizualnym jak opakowanie wykonane ze szkła tradycyjnego. Przede wszystkim zachowa swoją przezroczystość oraz wysoki połysk. Zdaniem przedstawicieli Garniera, marka ta będzie pierwszą w segmencie rynku pielęgnacji skóry, który wprowadzi produkty w tego typu pojemnikach. Zgodnie z założeniami firmy, efekt wysokiej jakości szklą da się osiągnąć dzięki stosowaniu szkła z dokładnej segregacji i wysokiej jakości stłuczki szklanej.
Ponadto użycie szkła pochodzącego z recyklingu ma o 9 proc. obniżyć potrzebną przy produkcji opakowania energię. To zaś odpowiada idei zrównoważonego rozwoju, na który bardzo mocno stawiają firmy produkujące kosmetyki i opakowania dla nich. Korzystanie z pochodzącego z recyklingu szkła oznacza przecież zużycie mniejszej ilości nieodnawialnych zasobów naturalnych potrzebnych do wytworzenia szkła, jak np. piasku kwarcowego, sody, wapnia, dolomitu, potasu.
Gerreshaimer produkuje opakowanie dla Garniera
2011-07-05