Haitian rośnie w siłę

Haitian rośnie w siłę Koncern Haitian podsumował swoje wyniki w 2009 r. Firma reprezentowana w naszym kraju przez firmę Plastigo zanotowała wzrost sprzedaży swoich wtryskarek w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Całkowita sprzedaż Grupy Haitian osiągnęła w 2009 r. poziom 3,86 mln jenów chińskich. Był to o 4,5 proc. lepszy rezultat niż w 2008 r. Rekord padł w drugiej połowie roku. W porównaniu z pierwszą połową 2008 r. obroty wzrosły wtedy o 80 proc. aż do 2,48 mld jenów. Obecnie z 70 proc. udziałem w sprzedaży Haitian International zajmuje pierwsze miejsce na lokalny rynku. Od 2008 do 2009 roku Grupa Haitian podwyższyła wskaźniki sprzedaży na krajowym rynku o 28,9 proc. Wzrosły również udziały Grupy w rynku w porównaniu do konkurentów.

Jednym z zasadniczych powodów takiego sukcesu był fakt, że przetwórcy w Chinach coraz częściej decydowali się na maszyny Haitiana, a nie, jak bywało wcześniej, na importowane zagraniczne marki. - Ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić „zdrową” kondycję finansową naszej firmie i to pozwoliło nam zintensyfikować działania skierowane na rozwój i badania oraz dokształcanie pracowników - tłumaczy Zhang Jianming, Dyrektor Generalny Haitian International. - Kiedy gospodarka odbiła się od dna po kryzysie mieliśmy do zaoferowania właściwe produkty, dzięki wysokiemu stopniowi innowacji. Tak osiągnęliśmy wewnętrzny historyczny rekord sprzedaży i zysków w drugiej połowie 2009 - dodaje dyrektor.


Począwszy od czerwca tego roku Haitian Europe, europejska spółka zależna Haitian International będzie działać mając siedzibę w Niemczech. Celem zmiany lokalizacji jest udoskonalenie organizacji i infrastruktury w celu umocnienia pozycji marek Haitian, a w szczególności marki Zhafir na rozwiniętych rynkach europejskich. W tym samym czasie będą toczone prace nad stworzeniem efektu synergii w zakresie logistyki, rozwoju i koordynacji marki Zhafir Plastics Machinery w Ebermannsdorf.

Jednocześnie Haitian Europe realizuje długoterminową i zrównoważoną strategię w odniesieniu do rynków w Europie. - Wykorzystując atrakcyjną cenowo serię Mars, maszyny dedykowane do produkcji standardowych części z tworzyw sztucznych, Haitian oferuje przetwórcom w Europie możliwość produkcji bardziej efektywnej i konkurencyjnej. Wraz z w pełni elektryczną i energooszczędną wtryskarką Venus, także seria Zhafir oferuje konkurencyjne parametry wydajności i proponuje alternatywę w tej samej lub niższej cenie w stosunku do tradycyjnych hydraulicznych wysokowydajnych urządzeń o wysokim zużyciu energii – tłumacza przedstawiciele koncernu.

Z kolei innowacyjność w projekcie wyprasek i w zastosowaniu nowych tworzyw sztucznych do przetwarzania metodą wtrysku będzie możliwa dzięki nowej serii Mercury przeznaczonej dla sektora high-end (produkty najwyższej wydajności i jakości wykonania, z tak zwanej "z górnej półki").

Europejski zespół sprzedaży zwiększył wskaźniki pozyskiwania nowego klienta o średnio 25 proc.. Jest to skutkiem prezentacji nowej serii maszyn na ostatnich targach K. To pokazuje, że długoterminowa strategia i intensywne skupienie się na kluczowych rynkach z serią "Mars", "Jupiter" i "Venus" przynoszą pozytywne skutki.

Czytaj więcej:
Rynek 1145
Maszyny 624

Maszyny do przetwórstwa tworzyw sztucznych: wtryskarki, peryferia, roboty, taśmociągi, mieszalniki

Polska, 42-200 Częstochowa, Bór 77/81