Hopium wykorzystuje platformę 3DExperience do prac nad pojazdem napędzanym wodorem

Hopium wykorzystuje platformę…

Dassault Systèmes ogłosiło, że francuska firma Hopium wykorzystuje platformę 3DExperience w chmurze podczas procesów projektowania i rozwoju pierwszych prototypów napędzanego wodorem pojazdu klasy premium o nazwie Hopium Machina.

Platforma 3DExperience oferuje Hopium zintegrowane aplikacje do projektowania, rozwoju produktu i symulowania oraz współpracy w ramach środowiska opartego na chmurze obliczeniowej. Hopium wykorzystuje wiedzę i doświadczenie swoich ekspertów oraz branżowy know-how w ramach bazującego na pojedynczym modelu danych, kompleksowego środowiska sprzyjającego innowacjom od fazy koncepcyjnej po prototyp, które nie tylko skraca czas prac projektowych, ale także podnosi ogólną efektywność i optymalizuje wykorzystanie zasobów. W miarę postępu prac nad projektem Machina, których celem jest premiera pojazdu na rynku w 2025 roku, firma Hopium będzie mogła rozszerzać zastosowanie platformy 3DExperience w zależności od potrzeb.


hopium-image

- Naszym celem jest zaoferowanie zupełnie nowej koncepcji pojazdu, mającego stawić czoła współczesnym wyzwaniom środowiskowym. W tym kontekście czas ma ogromne znaczenie. Potrzebujemy nie tylko zwinności operacyjnej, ale także zaawansowanych funkcji pozwalających wygodnie eksperymentować ze złożonymi koncepcjami, takimi jak wbudowane układy elektroniczne i optymalizacja objętości pamięci masowej - mówi Olivier Lombard, założyciel firmy Hopium.
- Kompleksowa integracja aktywności w ramach platformy 3DExperience od firmy Dassault Systèmes pozwoliła naszemu zespołowi pracować bezpiecznie, bez względu na czas i miejsce, czego efektem było stworzenie naszego pierwszego prototypu w zaledwie osiem miesięcy.

Inspirowany doświadczeniem Oliviera Lombarda, najmłodszego w historii zwycięzcy wyścigu 24h Le Mans, projekt Hopium Machina to połączenie nowatorskiego designu, imponującego zasięgu oraz rekordowego czasu tankowania w bezemisyjnym pojeździe o wysokich osiągach. Zintegrowany system ogniw paliwowych generuje energię potrzebną do napędzania pojazdu, a jedynym produktem ubocznym tego rozwiązania jest woda. Pojazd z silnikiem o mocy ponad 500 KM osiągający prędkość 230 km/h i oferujący zasięg ponad tysiąca kilometrów, można zatankować do pełna w trzy minuty.

- Hopium kompletnie zmienia zasady gry, czego dowodem jest choćby czas potrzebny specjalistom do stworzenia prototypu wynoszący zalewie osiem miesięcy - mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. - Hopium, ze swoją fascynującą wizją, wkroczyło do rozwijającego się sektora. Platforma 3DExperience w chmurze zapewnia fimie infrastrukturę niezbędną do projektowania nowatorskich, a przy tym połączonych i autonomicznych rozwiązań z zakresu mobilności z napędem wodorowym. Zespoły Hopium doskonalące model Machina będą mogły korzystać z najlepszych w branży rozwiązań Dassault Systèmes. Obecnie niemal każdy producent pojazdów EV na świecie używa technologii Dassault Systèmes, co sprzyja dalszej transformacji tej branży.