Koncern Huhtamaki, fiński gigant rynku opakowaniowego, rozważa możliwość sprzedaży biznesu foliowego. Jednocześnie zamierza skupić się bardziej na segmencie opakowań do żywności oraz planuje rozwijać dział opakowań elastycznych, o czym świadczy przejęcie indyjskiej firmy Positive Packaging.
Wśród produktów oferowanych w segmencie foliowym Huhtamaki są m.in. folie techniczne, taśmy klejące czy artykuły higieny osobistej.
Przychody spółki Huhtamaki Films, zatrudniającej blisko tysiąc osób, stanowią zaledwie drobną część całkowitych przychodów grupy Huhtamaki, które w 2013 roku wyniosły 2,34 mld euro. W ostatnich miesiącach wyniki segmentu nie były najgorsze, choć sprzedaż skurczyła się o 3 proc. do poziomu 187 mln euro. W pierwszej połowie br. przychody ze sprzedaży wyniosły 102 mln euro.
Spółka Huhtamaki Films posiada cztery zakłady produkcyjne, zlokalizowane w Niemczech, USA, Tajlandii i Brazylii.