Firma Dassault Systèmes podkreśla, że koncentruje się na wspieraniu swoich klientów, partnerów i społeczności na całym świecie podczas trwającej pandemii COVID-19. Firma wdrożyła szereg inicjatyw, które przyniosły rezultaty w Chinach i innych krajach, oraz przedstawia obecnie podejmowane kroki. Platforma 3DExperience, która wspiera innowacyjne rozwiązania branżowe w zakresie współpracy, modelowania, symulacji i analizy danych w wielu branżach, okazuje się być ważnym rozwiązaniem umożliwiającym współpracę z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu.
- Działania, które podjęliśmy w odpowiedzi na COVID‐19, mają na celu promowanie bezpieczeństwa dla naszych pracowników, partnerów i klientów dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które pomogą im pracować z dowolnego miejsca z pełną mocą dzięki środowisku współpracy 3DExperience - mówi Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes. - Dzisiaj podjęliśmy nowe kroki przyspieszające innowacje w dziedzinie badań i rozwoju, inżynierii produkcji i logistyki, w pełni wykorzystując doświadczenie wirtualnego bliźniaka. Umożliwienie dużej bazie użytkowników rozwiązań Dassault Systèmes współpracy z domu jest kluczowe, ponieważ mogą oni kontynuować swoje projekty i dzielić się wiedzą.
W obliczu środków dystansowania społecznego i zamykania miejsc pracy, wielu klientów musi obecnie pracować zdalnie. Platforma 3DExperience w chmurze jest w pełni funkcjonalna, zapewniając im zaawansowane możliwości pracy z domu w celu zdalnego organizowania, planowania, śledzenia i realizacji projektów.
Klienci mogą w trybie zdalnym kontynuować pracę z danymi i zachować ciągłość biznesową, operacyjną i cyfrową, rozszerzając swoje społeczności, zarządzanie projektami i działalność biznesową na wirtualne środowisko w chmurze.
Firma pracuje nad dostarczaniem nowych rozwiązań branży biofarmaceutycznej, aby przyspieszyć jej pracę. Już teraz aplikacja do symulacji płynów Simulia XFlow umożliwiła projektantom nowo wybudowanego szpitala Leishenshan w Chinach w Wuhan zaprojektowanie i symulację systemów dostarczania powietrza i wentylacji.
Dassault Systèmes zapewnił dostęp do opartego na chmurze repozytorium 3D, aby zabezpieczyć przechowywanie danych klientów dla ich zdalnych pracowników - łącząc istniejące dane i użytkowników z platformą 3DExperience, a także skalowalną, opartą na chmurze współpracę 3D z platformą 3DExperience dla wszystkich użytkowników - w tym CATIA V5, SolidWorks i multi-CAD.
Dassault Systèmes wykorzystuje najlepsze praktyki, aby pomóc partnerom VAR zapewnić ciągłość projektów i usług. Zespoły usług technicznych są w pełni operacyjne i przygotowane do pracy zdalnej, aby przy minimalnej ingerencji pomóc partnerom w realizacji kamieni milowych. Inicjatywy obejmują elastyczność w zakresie wykorzystania licencji w celu przeniesienia zespołów wykonujących zlecenia oraz pomocy w przejściu na chmurę.
Firma wprowadza także rozszerzony zestaw możliwości e-learningu, szkoleń we własnym tempie i programów certyfikacji online, aby partnerzy mogli podnosić umiejętności podczas pracy zdalnej.
Doświadczenia edukacyjne są systematycznie integrowane z ofertami chmurowymi Dassault Systèmes, dzięki czemu pracownicy klientów mogą zyskać szeroką autonomię w ramach pracy z domu przy nowych projektach, a także uczyć się nowych umiejętności, aby zwiększyć sprawność firmy po powrocie do pełnej produkcji po ustąpieniu kryzysu. Dassault Systèmes zapewnia dostęp do pełnego katalogu doświadczeń edukacyjnych w takich dziedzinach, jak współpraca, projektowanie, inżynieria, symulacja, wytwarzanie i produkcja, aby ludzie mogli uczyć się nowych umiejętności.
Klienci platformy 3DExperience mogą kontynuować swoje projekty przy pełnej współpracy online ze swoimi studentami. Klienci, którzy jeszcze nie korzystają z platformy 3DExperience, mogą przyspieszyć przechodzenie przez projekty pilotażowe, inicjatywy rządowe mające na celu wdrożenie platformy na skalę krajową oraz pełne zaangażowanie nauczycieli online.
Firma współpracuje z profesjonalnymi partnerami edukacyjnymi w celu zapewnienia programów szkoleniowych dla specjalistów, aby zwiększyć ich szanse na zatrudnienie i być siłą napędową transformacji po kryzysie. Dedykowany komitet został powołany w rekordowym czasie w celu zatwierdzenia wybranych startupów pod kątem programu akceleracji, który zapewni wspólne aplikacje inżynierskie, usługi rynkowe i mentoring w zakresie opracowywania rozwiązań, symulowania i sprawdzania ich wydajności z naukowcami w dziedzinie medycyny. Umożliwi także szybką produkcję w celu zaspokojenia lokalnych potrzeb szpitala.
Open Innovation ma na celu rozwiązywanie problemów, takich jak drukowanie części zamiennych 3D lub przyspieszenie projektowania do produkcji respiratorów przy pomocy otwartej społeczności ochotników, inżynierów, projektantów, producentów, ekspertów, naukowców i producentów.
"Społeczność Open COVID-19" na platformie 3DExperience gromadzi członków laboratorium 3DExperience z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Francji i Holandii, których zadaniem jest współpraca ze startupami.