Koncern Stora Enso opracował specjalny gatunek papieru, umożliwiającego redukcję udziału materiałów nieodnawialnych wykorzystywanych przy produkcji opakowań i etykiet IML.
Obecnie ogromna ilość opakowań polipropylenowych produkowana jest przy zastosowaniu techniki in – mould labelling. Dotychczas opierał się on na zadrukowanej etykiecie foliowej, będącej nośnikiem informacji, marki i reklamy, umieszczanej na opakowaniu przed naniesieniem tworzywowej masy tworzącej końcowy produkt.
Tymczasem nowy papier Stora Enso o nazwie InnoMould, będzie w stanie zastąpić foliową etykietę, redukując tym samym ilość wykorzystanych materiałów pochodzenia kopalnego. Wyjątkowe właściwości papieru InnoMould to także inne korzyści. Oto bowiem łączy się on z tworzywową powierzchnią w jeden integralny produkt, charakteryzujący się wyższą sztywnością niż w przypadku opakowań, wykorzystujących konwencjonalną etykietę foliową.
Wyższa wytrzymałość produktu pozwala na układanie jego większych partii w stosy; w dodatku do wytworzenia ścianek opakowania potrzeba nawet o połowę mniej materiału. Tym samym właściciele marek mogą osiągnąć znaczącą redukcję procentowego udziału materiałów nieodnawialnych, wykorzystywanych w ich opakowaniach.
Kolejna zaleta papieru InnoMould to doskonałe właściwości w zakresie zadrukowywania. Można tu z powodzeniem stosować materiały wizualne o wysokiej rozdzielczości oraz pożądaną przez odbiorcę liczbę różnych kolorów, w tym srebrny i złoty. To z kolei przyczynia się do tego, że realne staje się osiągnięcie pożądanych wyników pod względem estetyki i funkcjonalności opakowania. Takie pojemniki są potem w stanie lepiej „sprzedać” produkt zarówno w branży spożywczej jak i sektorze dóbr luksusowych.
Stora Enso Poland
Stora Enso Polska jest filią koncernu Stora Enso, odpowiedzialną za sprzedaż wszystkich jego produktów na rynku polskim.
Polska