Także kształt może inspirować producentów opakowań.
Niekiedy opakowanie zaskakuje tworzywem z jakiego jest wykonane, kolorystyką, właściwościami użytkowymi. W opisywanym przypadku zaskakiwać ma natomiast swoim kształtem. I właśnie na taki efekt mogą liczyć właściciele marek, którzy zaprojektują swe opakowania w kształcie bryły o nazwie k-dron.
Chodzi o jedenastościenną bryłę geometryczną odkrytą ponad 20 lat temu przez mieszkającego w Nowym Jorku Polaka, Janusza Kapustę. Nazwa obiektu pochodzi od greckiego słowa „dron” oznaczającego ścianę. Litera „k” jest z kolei jedenastą literą łacińskiego alfabetu.
W skład k-dronu wchodzi powierzchnia w kształcie rombu z dołączonymi trójkątami prostokątnymi. Dwa k-drony złożone ze sobą dają sześcian. Układy k-dronów mogą być aranżowane na wiele różnorakich sposobów, jakkolwiek każdy z nich bardzo dobrze oddziałuje ze światłem i cieniem. Wraz ze zmianą kąta padania światła tworzą się nowe wzory.
Powstające w oparciu o tę stylistykę opakowania spotykane są już w odniesieniu do towarów z klasy Premium. Mają na celu w artystyczny sposób uwydatnić swoją produktową zawartość. Butelka w formie k – dronu to np. skuteczna opcja eksponowania kolorowych płynów, gdyż rozwiązanie pozwala uwydatnić całą gamę barw i odcieni. Fachowcy od produkcji alkoholi uważają, że oferowanie kolorowych wódek w takim opakowaniu może znacznie zwiększyć ich sprzedaż.