Kartony i pudełka - trendy, które w 2022 pokocha e-commerce

Kartony i pudełka - trendy…

Rok 2021 przyniósł niemałą rewolucję w branży opakowań. Ze względu na szerzącą się wśród konsumentów świadomość ekologiczną, ogromnym zainteresowaniem cieszyły się wszelkie ekologiczne rozwiązania pakowe. Firmy masowo zmieniały swoje formy opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Jakie zmiany będziemy mogli zaobserwować w 2022 roku? Co nowy rok przyniesie dla branży opakowań i e-commerce?

Dalszy rozwój w kierunku proekologicznych rozwiązań

Bezsprzecznie w 2022 roku będziemy mogli obserwować dalszy rozwój proekologicznych rozwiązań w opakowaniach.

Niesłabnącą popularnością będą cieszyć się rozwiązania, które są w 100% przyjazne środowisku – eko skropaki, naturalne SizzlePacki, wełna drzewna czy klasyczny szary papier nie wyjdą w 2022 roku z trendów.

Coraz większą popularnością będą się cieszyć także inne ekologiczne formy zabezpieczania przesyłek, na które w 2021 roku mało która firma zwracała uwagę. Ten trend spowoduje, że triumfy będą święcić ekologiczne taśmy pakowe. Do tej pory wiele firm mimo transformacji na bardziej ekologiczne wypełniania opakowań nie zdecydowała się na zamianę klasycznych taśm pakowych na papierowe, a właśnie takie drobnostki mają zmienić się w nadchodzącym roku.

Przedsiębiorcy docenią ekologiczne pudełka karbowane

Ze względu na to, że w 2022 roku już znaczna ilość firm będzie używać wyłącznie proekologicznych rozwiązań pakowych, to większość paczek będzie miała także dość mocno ujednolicony wygląd.

Wcześniej, by wyróżnić się z firmy używały m.in. ozdobnych taśm pakowych czy kolorowych pudełek drukowanych. Takie rozwiązania nie za bardzo współgrają z duchem eko.

Jak wyróżnić się z tłumu, jeśli zdecydowana większość firm zacznie używać kartonów i eko taśm papierowych? Rozwiązaniem na ten problem będą ekologiczne pudełka karbowane.

kartony

Ekologiczne pudełka karbowane będą naszym zdaniem prawdziwym hitem w 2022 roku. Delikatna tekstura na zwykłym kartonie pomoże się w subtelny sposób wyróżnić firmom, którym zależy na dobrym wizerunku marki.

W świecie e-commerce popularne będą karbowane opakowania wykrojnikowe, które nie tylko zapewniają estetyczny wygląd, lecz także szczelne i łatwe zamknięcie bez konieczności oblepiania kartonu z każdej strony taśmą.

Personalizacja opakowań wysyłkowych do kształtu produktu

Chcąc wyróżnić się na konkurencyjnym rynku e-commerce, wiele firm skłoni się także ku personalizacji pudełek wykrojnikowych – i wcale nie mamy tutaj na myśli drukowania grafik na pudełku, bo ten trend będzie raczej passé. Chodzi o personalizację rozmiarów pudełka do dokładnych wymiarów produktu.

Takie rozwiązanie niesie ze sobą bardzo dużo korzyści. Przede wszystkim dokładnie dopasowane pudełko zapewnia o wiele lepszą amortyzację towaru podczas wysyłki. Unikając pustych przestrzeni w opakowaniu niwelujemy także konieczność zakupu dodatkowych wypełnień lub minimalizujemy ten przymus do niezbędnej ilości. Mniejsza ilość wypełnień wiąże się z niższymi kosztami zabezpieczania towarów.

Choć cena początkowa takiego rozwiązania może wydawać się spora, to w końcowym rozrachunku bardzo często różnica w porównaniu do klasycznych rozwiązań jest niewielka.

Trend personalizacji opakowań wysyłkowych do kształtu produktu podpatrzyli już najwięksi producenci branży pakowej w Polsce, gdyż na ich stronach coraz częściej możemy znaleźć gotowe opakowania dla konkretnych produktów.

W 2022 książkę będziemy wysyłać nie w zwykłym kartonie, lecz w specjalnej owijce Roll-Box

Na rynku opakowań pojawia się coraz szersza gama kartonów dedykowanych dla najpopularniejszych produktów wysyłkowych. Bezsprzecznie książki są jednym z najczęściej wysyłanych towarów, dlatego nie mogło zabraknąć dedykowanych ich opakowań.

Owijki Roll-Box są dość nowym trendem w branży opakowań, lecz z pewnością pokochają je właściciele sklepów z książkami, płytami CV czy grami online. Posiadają one dwa boki stałe oraz jeden bok regulowany za pomocą długiego kawałka kartonu. Taka forma opakowania pozwala na dostosowanie dłuższej ścianki pudełka do wielkości produktu, co wspiera jego bezpieczny przewóz, a także znacząco poprawia funkcje estetyczne.

Co więcej, owijki typu roll-box mają automatyczną taśmę, która sprawia, że złożenie pudełka nie wymaga dodatkowego klejenia taśmą pakową.

opakowania-ozdobne

Dedykowane kartony do laptopów, które nie wymagają wypełnień!

Od wielu, wielu lat producenci elektroniki użytkowej zachodzą w głowę, jak transportować sprzęt, by nie uległ on uszkodzeniu. W 1960 roku na pomoc przyszła im folia bąbelkowa, a teraz ponad 60 lat później na ich potrzeby odpowie kolejna innowacja – Fix Box opakowanie.

Trend Fix Box’a zawładnie branżą elektroniczną. To opakowanie pozwala na ultrabezpieczne zabezpieczenie laptopa. Podwójna konstrukcja – wewnątrz wkład z folią i zewnątrz gruba tektura – pozwala na całkowicie bezstresowy przewóz elektroniki.

Dzięki specjalnej konstrukcji laptop podczas transportu jest nieruchomy, a wszelkie drgania i wstrząsy są amortyzowane przez warstwę folii.

Co więcej, ten innowacyjny trend w branży opakowań 2022 został naprawdę dobrze przemyślany i Fix Boxy posiadają nawet specjalne miejsce na okablowanie.

Co tu dużo pisać – ten produkt będzie prawdziwym spełnieniem marzeniem wielu producentów elektroniki.

Docenimy szybkość pakowania produktów, dzięki kartonom automatycznym

W 2021 roku Polacy zauważyli korzyści korzystania z kartonów wykrojnikowych, a w 2022 roku istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że docenią oni także uroki korzystania z kartonów wykrojnikowych z taśmą klejącą.

Choć zakup kartonu wykrojnikowego zaklejanego automatycznie wiąże się z wyższymi kosztami początkowymi, to może on ograniczyć znacząco późniejsze koszty. Jak to?

Automatycznie zaklejany karton wykrojnikowy skraca czas pakowania, co przekłada się na zwiększenie wydajności pracowników. Co więcej, niweluje konieczność zakupu taśmy pakowej, która wiąże się z dodatkowym kosztem. Dodatkowo, kartony wykrojnikowe automatyczne pozwalają na naprawdę estetyczne zapakowanie towarów, co zaś może dać przewagę nad konkurencją, która wciąż będzie używać taśm pakowych.

Podsumowanie: jakie trendy będziemy obserwować w 2022 roku w branży opakowań i e-commerce?

Przede wszystkim przedsiębiorstwa dalej będą skłaniać się ku ekologicznym rozwiązaniom. Najważniejszy trend w kartonach i pudełkach będzie dotyczył całkowitej eliminacji tworzyw sztucznych w procesie pakowania produktów.

Coraz więcej firm zdecyduje się na zakup spersonalizowanych opakowań, które pozwolą im na komfortowe zabezpieczenie produktów na czas podróży.

Ze względu na ujednolicenie szaty graficznej opakowań, rosnącym zainteresowaniem będą cieszyć się pudełka karbowane, które mimo swojej ekologicznej formy wyróżniają się nienaganną estetyką.

Czytaj więcej: www.neopak.pl


Czytaj więcej:
Ekologia 711