Zarząd Grupy Kęty SA informuje, że Spółka uruchomiła kosztem ponad 20 mln zł nowoczesny zakład produkcyjny na terenie spółki Alupol w strefie ekonomicznej w Tychach. Produkowane w nim będą opakowania w oparciu o nową - dotychczas nie stosowaną w Grupie Kęty - technologię druku fleksograficznego.
Pozwoli ona na rozszerzenie oferty handlowej o zadrukowane folie polietylenowe i zdobycie nowych obszarów rynku. Firma zamierza dostarczać opakowania między innymi dla branż: koncentratów spożywczych (opakowania na płatki śniadaniowe, przyprawy ziołowe, mrożonki), artykułów higienicznych i chemicznych (zadrukowane folie polietylenowe do pakowania chusteczek higienicznych, pieluch, opakowania na proszki do prania i na inne detergenty), a także artykułów budowlanych.
W nowym zakładzie, oprócz drukarki fleksograficznej i przygotowalni form drukowych, uruchomiono także urządzenie służące do metalizacji tworzyw sztucznych i papieru. Jego praca polega na nanoszeniu cienkiej warstwy aluminium na te materiały, w wyniku czego powstają folie metalizowane. Są one tańsze i w wielu wypadkach mogą zastąpić droższą folię aluminiową w laminatach stosowanych do pakowania wyrobów o niższych wymaganiach barierowych. Posiadanie możliwości metalizacji w całym procesie produkcyjnym umożliwi wprowadzenie na rynek zupełnie nowego typu opakowania - dwuwarstwowego metalizowanego laminatu na bazie folii polietylenowej z nadrukiem wewnętrznym.
Inwestycja w Tychach jest częścią realizacji strategii rozwoju Grupy Kęty polegającej na produkowaniu wyrobów charakteryzujących się wysoką wartością dodaną. W ramach Segmentu Opakowań Giętkich produkowane są równocześnie folie: aluminiowa i polietylenowa oraz narzędzia do produkcji opakowań (cylindry drukarskie). Niewątpliwym atutem jest też nowoczesny park maszynowy. SOG dysponuje światowej klasy liniami: galwaniczną do produkcji cylindrów drukarskich, kilkoma maszynami do druku rotograwiurowego i urządzenia laminującymi.
Uruchomienie metalizacji oraz drukarki fleksograficznej przyczyni się do dalszego wydłużenia łańcucha wartości dodanej, co zaowocuje w konsekwencji bardziej konkurencyjną ofertą rynkową. To z kolei wzmocni pozycję SOG jako lidera na rynku opakowań giętkich w Polsce.
źródło: Kęty SA - Raport bieżący 6/2005