Innowacyjne zastosowania w sektorze motoryzacyjnym obejmowały wtryskiwanie tarcz wirnikowych do serwonapędów elektrycznych, jak to miało miejsce w projekcie badawczym ProLemo, bezpośrednie łączenie włókien (FDC) oraz technologię ProFoam do fizycznego spieniania termoplastów.
Technologia ProFoam umożliwia formowanie wtryskowe lekkich, wytrzymałych elementów o niskim poziomie odkształceń i homogenicznej strukturze pianki. Przy zastosowaniu materiałów wzmocnionych włóknem szklanym w tej technologii uzyskuje się z reguły większą średnią długość włókna szklanego niż w przypadku konwencjonalnego wtrysku bez spieniania.
Ponadto zaprezentowano również niektóre aplikacje od klientów z branży motoryzacyjnej. Największy komponent - kratka przednia samochodu wykonana z tworzywa ABS - został wyprodukowany przez hybrydowy Allrounder 1120 H o sile zacisku 6.500 kN i kontroli Gestica.
Produkcja dodatków: Fabryka Freeformera i AM
Podczas Dni Technologii siedem Freeformer 200-3X wyprodukowało komponenty funkcjonalne z kwalifikowanych granulatów standardowych i specjalnych materiałów oryginalnych, w tym materiałów z aprobatą FDA dla technologii medycznej. Najważniejszym wydarzeniem była prezentacja nowy Freeformer 300-3X. Jest Jest to pierwsza maszyna zdolna do dodatkowej produkcji elastycznych kombinacji twardych/miękkich z konstrukcją nośną z trzech komponentów. Na wystawie produkowano w jednym procesie ruchome elementy funkcyjne wzorowane na palcu człowieka, wykonane z ABS, TPE i materiału nośnego.
- W tym roku podczas Dni Technologii odbyła się premiera zupełnie nowego, automatycznego gniazda produkcji addytywnej, wykorzystującego urządzenie Freeformer. Jest to efektywny przykład transformacji cyfrowej - przykład wykorzystania technologii addytywnych i robotów sześcioosiowych do elastycznej produkcji wyrobów pod zmieniające się na bieżąco wprowadzane zamówienia - powiedział nam dr inż. Sławomir Śniady, szef polskiego oddziału Arburga.
Program imprez towarzyszących: Serwis, prezentacje i zwiedzanie fabryki
Głównym tematem wystawy usług specjalnych były rozwiązania cyfrowe z Arburga. Obejmowały one nowy portal klienta "arburgXworld" oraz Arburg Remote Service (ARS). Ten ostatni został zaprezentowany przy użyciu hydraulicznego Allrounder 320 C Golden Edition. Jeśli chodzi o portal dla klientów, eksperci serwisowi przedstawili praktyczne przykłady korzyści oferowanych w zakresie wyszukiwania i zamawiania części zamiennych, tworzenia biletów i komunikacji z serwisantami.
W prezentacjach ekspertów Arburga, wygłaszanych w języku niemieckim i angielskim, na temat "Automotive Engineering", "Freeformer", "Packaging" i "Road to Digitalisation" wzięło w tym roku udział ponad 1.400 uczestników. Z kolei prawie 2000 gości wzięło udział w zwiedzaniu fabryki z przewodnikiem.