Producent jednego z najpopularniejszych napojów alkoholowych na świecie zdecydował się na zmianę wyglądu butelek Johnnie Walker Red Label. To pierwsza od dziewięciu lat zmiana designu opakowań trunku.
Zmiany, które wprowadzono w wyglądzie butelki i etykiety, mają nadać im bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. Nowa butelka ma szerszy front niż poprzednia, jest także od niej wyższa. Brzegi butelki są ścięte, co sprawia, że jest bardziej elegancka i męska. Zmieniła się również etykieta - czcionka i wykończenie są bardziej nowoczesne. Na butelce lepiej wyeksponowane zostały nagrody, którymi została uhonorowana jej zawartość. U dołu natomiast wyeksponowano podpis John Walker & Sons, który gwarantuje autentyczność wytwarzania i smaku kultowego alkoholu. Zmiany nie ominęły również kroczącego dżentelmena - na nowej butelce jego sylwetka jest lepiej widoczna dzięki uproszczeniu rysunku. Dzięki tym wszystkim zabiegom butelka Johnnie Walker Red Label ma być bardziej widoczna na sklepowej półce.
Historia butelki marki Johnnie Walker sięga 1860 roku, kiedy to Alexander Walker, syn Johna, stworzył pierwszą kwadratową butelkę whisky. Dzięki jej kształtowi chciał ograniczyć stłuczenia podczas transportu morskiego oraz zwiększyć ilość butelek wchodzących do jednej skrzynki. Dodatkowo, przekręcił etykietę o 24 stopnie, aby powiększyć litery i poprawić widoczność nazwy marki.
Johnnie Walker Red Label jest najpopularniejszą szkocką whisky w Polsce. W ciągu ostatniego roku marka wzrosła wartościowo o 33 proc. Sprzedaż whisky w naszym kraju przekroczyła miliard złotych - jest to najszybciej rosnąca kategoria produktów wśród alkoholi kupowanych przez Polaków.