Instytut badań rynkowych Gartner ocenia, że w 2017 roku na świecie sprzedano ok. 3 miliony dronów, czyli prawie 40% więcej niż w poprzednim roku. Gartner przewiduje również, że w najbliższych latach drony będą jednym z najsilniej rozwijających się sektorów branży elektroniki użytkowej. Doradcy korporacyjni PwC przewidują, że globalny rynek usług powiązanych z dronami, między innymi, w zakresie infrastruktury, transportu i bezpieczeństwa, osiągnie wartość prawie 130 mld dolarów. Ze względu na szeroki zakres zadań, które można realizować za pomocą tych urządzeń, wymagania względem dronów rosną. Otwiera to nowe możliwości rozwoju dla producentów materiałów, w tym wysoko wydajnych tworzyw sztucznych.
Dłuższy czas lotu dzięki ultralekkim rozwiązaniom
Jednym z wyzwań dla producentów jest ograniczony czas lotu dronów. Oprócz zwiększenia pojemności akumulatorów i inwestycji w nowe źródła energii producenci mogą również zmniejszyć zużycie energii w dronach, a tym samym zwiększyć ich czas lotu, wykorzystując ultralekkie rozwiązania konstrukcyjne podobne do tych wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym. Dlatego też producent specjalistycznych środków chemicznych koncern Lanxess może wykorzystać swoje doświadczenie w dziedzinie ultralekkich materiałów konstrukcyjnych dla przemysłu motoryzacyjnego i zaoferować producentom dronów swoje ultralekkie rozwiązania opracowane z użyciem swoich wysoko wydajnych tworzyw sztucznych.Na targach Chinaplas 2018, które odbyły się w kwietniu tego roku, jednostka biznesowa High Performance Materials (HPM) koncernu Lanxess zaprezentowała swoją ofertę najwyższej jakości rozwiązań w dziedzinie materiałów, włączając to śmigła do dronów wykonane z tworzywa Durethan (poliamid 6) wzmacnianego krótkimi włóknami szklanymi. Dzięki dobrze wyważonym właściwościom materiałowym części formowane wtryskowo są lżejsze, a mimo to charakteryzują się dobrą wytrzymałością i sztywnością. Materiał jest odporny na starzenie się w wyniku działania promieni ultrafioletowych i w związku z tym nadaje się do użytku zewnętrznego. Dzięki wykorzystaniu tego tworzywa sztucznego koncernu Lanxess śmigła do dronów przyciągają swoim wyglądem i trwałością.
Oprócz skrzydeł i śmigieł wysoko wydajne tworzywa sztuczne można również wykorzystać do produkcji kadłubów i podwozia dronów. Takie materiały pozwalają na zmniejszenie wagi pojazdów powietrznych, umożliwiając jednocześnie zwiększenie czasu lotu, a także ograniczenie poziomu wibracji i hałasu. Co więcej, materiały poprawiają odporność na uderzenia, zmniejszają wszelkie zakłócenia sygnałów radiowych powodowane przez metale, pozwalają na uproszczenie produkcji i zwiększenie elastyczności w zakresie konstrukcji produktu.