- Jednostka zajmująca się produkcją wysokowydajnych tworzyw sztucznych jest filarem naszej strategii wzrostu. Dzięki zwiększeniu zdolności produkcyjnych umacniamy naszą pozycję jako dostawcy innowacyjnych rozwiązań produktowych dla nowoczesnego przemysłu motoryzacyjnego. Jednocześnie jeszcze lepiej wykorzystujemy potencjał naszego zintegrowanego łańcucha wartości dla tych produktów – powiedział Hubert Fink, członek Zarządu koncernu Lanxess. - Ta inwestycja pokazuje również, że jesteśmy silnie związani z regionem Nadrenii Północnej-Westfalii jako miejscem prowadzenia przez nas działalności.
W Krefeld-Uerdingen koncern Lanxess już teraz prowadzi zakład polimeryzacji i mieszania wysokowydajnych tworzyw sztucznych, a zaledwie w marcu 2018 roku uruchomił tam nową linię produkcji specjalistycznych związków chemicznych. Dzięki nowej inwestycji koncern ponownie zwiększa znaczenie tej lokalizacji dla firmy.
- Krefeld-Uerdingen to nasza centralna platforma produkcji wysokowydajnych tworzyw sztucznych, zwłaszcza przeznaczonych na rynki europejskie. Ta rozbudowa pozwoli nam lepiej zaspokajać w przyszłości utrzymujące się wysokie zapotrzebowanie na te materiały w tym regionie - powiedział Michael Zobel, szef jednostki biznesowej High Performance Materials (HPM) koncernu Lanxess.
Nowy zakład w Krefeld-Uerdingen zostanie zaprojektowany w taki sposób, aby koncern mógł rozszerzyć jego działalność w najbliższych latach, jeżeli będzie popyt na te produkty.
Ultralekkie rozwiązania na rzecz nowoczesnej mobilności
Wysokowydajne tworzywa sztuczne koncernu Lanxess pozwalają na tworzenie komponentów, które zastępują metalowe części pojazdów silnikowych, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia wagi, zużycia paliwa i emisji. Innowacyjne materiały wykorzystywane są na przykład do produkcji części silnika, drzwi, pedałów, interfejsów i elementów zabezpieczających kabinę kierowcy. W zależności od części ultralekka konstrukcja pozwala zmniejszyć wagę nawet o 50%.Istnieje również wiele możliwych zastosowań tworzyw sztucznych koncernu Lanxess w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Niektóre z nich udało się już wdrożyć w produkcji masowej. Obejmuje to części układów ładowania, modułów nośnych i uchwytów na ogniwa do akumulatorów, a także czujniki i elementy obudowy do silników elektrycznych. Nowe materiały mają również ogromny potencjał, jeżeli chodzi o budowę infrastruktury dla samochodów elektrycznych: sprawdzą się w produkcji obudów, przełączników i zacisków do terminali stacji ładujących.