Piwo Lech Premium dostępne jest w „wygodnej do trzymania”, tłoczonej puszce wykonanej w nowoczesnej technologii. Puszka dobrze leży w dłoni dzięki panelom bocznym z tłoczonymi punktami. Dodatkowo podkreślają one elementy grafiki opakowania. W ten sposób spragnieni orzeźwienia konsumenci doświadczą wrażeń wszystkimi zmysłami. Nowe puszki właśnie wchodzą na rynek. Cena piwa Lech Premium w nowej puszce pozostanie bez zmian.
„Różnice w tego rodzaju opakowaniach dotyczą zazwyczaj jedynie grafiki. Postanowiliśmy zindywidualizować puszkę piwa Lecha Premium, by kolejny raz pokazać konsumentom, że Lech jest wyjątkowym piwem wysokiej jakości. Wprowadzenie nowego opakowania idealnie wspiera idee marki: „Spragniony wrażeń? Zimny Lech!”. Piwo Lech Premium najlepiej smakuje mocno schłodzone, a zmrożoną puszkę lepiej trzyma się dzięki tłoczeniom.” – mówi Tomasz Kanton, Brand PR Manager w Kompanii Piwowarskiej.
Nowa puszka piwa Lech wpisuje się w nurt „multi-sensory experience” – oddziaływania na wiele zmysłów. Picie piwa z tego nowoczesnego opakowania daje wrażenia nie tylko smakowe, zapachowe czy wizualne ale także dotykowe (i to na poziomie przekraczającym oczekiwania związane ze standardową puszką). Wykonanie tłoczonej puszki wymaga zaawansowanej technologii, zarówno przez rozmiar elementów, dokładność wykonania oraz bardzo ograniczone odstępy miedzy nimi.
Wypukłe elementy opakowania przyciągają wzrok dzięki czemu nowa, tłoczona puszka wyróżnia się na półce i zachęca konsumenta do spróbowania produktu. Tłoczenie bocznych ścian sprawia, że puszkę piwa Lech dobrze trzyma się w dłoni – zwłaszcza wtedy, gdy napój jest zimny. Cena Lecha Premium w nowym opakowaniu pozostanie bez zmian.
Kampania promocyjna wspierająca wprowadzenie nowej puszki Lecha Premium na rynek ruszyła 19 lipca. Rozpoczęła ją emisja spotów telewizyjnych. Wykorzystano w niej film znany z dotychczasowej kampanii wizerunkowej „Spragniony wrażeń? Zimny Lech” – do spotu o mroźnej ciężarówce Lecha odwiedzającej znużone upałem miasto, wykonano „dokrętkę” prezentującą nową puszkę. Reklama TV promująca nowe opakowanie emitowana jest w największych, ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Kampania, oprócz telewizji, wykorzystuje także outdoor oraz materiały POS umieszczane w miejscach sprzedaży. Wsparcie stanowią także działania PR.