Do 2025 r. Lidl Polska deklaruje zredukowanie zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Również do tego roku wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla mają w 100% podlegać recyklingowi.
Już w 2015 r. Komisja zaproponowała, aby do 2025 r. co najmniej 55 % wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych w UE było poddawanych recyklingowi.
W związku z ogłoszoną niedawno strategią dotyczącą tworzyw sztucznych Komisja Europejska dokona zasadniczego przeglądu obowiązujących wymogów dotyczących wprowadzania opakowań do obrotu. W efekcie tych działań do roku 2030 wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych wprowadzane na rynek UE mają nadawać się do recyklingu.
Koncern z Neckarsulm wpisuje się zatem w panujący obecnie trend zwiększania poziomu recyklingu tworzyw sztucznych, podobne działania podjęły już wcześniej m.in: Coca-Cola, Nestle i Danone.
Pierwsze kroki w zakresie redukcji opakowań Lidl już poczynił, gdyż od niedawna niektóre warzywa i owoce sprzedawane przez sieć wyłącznie w opakowaniach aktualnie są dostępne bez nich.
Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, stąd realizacja założonych celów odbywać się będzie stopniowo do 2025 r. - informuje firma w swoim oświadczeniu.
JL
Źródło: Lidl