Lipton Ice Tea, lider na rynku herbaty mrożonej w Polsce, wprowadza do obiegu butelki w 100% wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego w całości z recyklingu. W ten sposób marka chce zminimalizować w swoich procesach produkcji wykorzystanie surowca pierwotnego i przejść na model obiegu zamkniętego. Działania te są elementem programu zrównoważonego rozwoju PepsiCo, producenta napojów Lipton Ice Tea w Polsce, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50% rPET we wszystkich butelkach napojowych na obszarze Unii Europejskiej do roku 2030.
Nowe opakowania Lipton Ice Tea wykonane w 100% z rPET, będą dostępne od lipca br. w sklepach na terenie całego kraju. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Lipton Ice Tea rezygnuje z wykorzystania tworzyw pierwotnych przy produkcji butelek, zastępując je rPET. Tworzywo to to nic innego jak PET (politereftalan etylenu) pochodzący w 100% z recyklingu, czyli z ponownie przetworzonego plastiku.
- Wszyscy mamy pełną świadomość wyzwań dla ludzi i planety, jakie stwarza coraz większa ilość produkowanego plastiku. Bez względu na to, czy chodzi o pudełko na żywność, torebkę na zakupy, czy wreszcie butelkę ulubionego napoju, każde takie opakowanie przyczynia się do pogłębienia problemu - powiedział Kamil Andrzejewski, Brand Manager Lipton Ice Tea. - Według badań aż 55% Polaków wymienia zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata. Czas na działanie jest tu i teraz, więc wierzymy, że nasz ruch zachęci także innych producentów do podjęcia kroków na rzecz jego ochrony - dodał Kamil Andrzejewski.
Wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w Polsce umożliwi zaoszczędzenie 2 300 ton surowca pierwotnego, co oznacza że ok. 86 milionów butelek mniej trafi do obiegu. Dzięki temu możliwe jest także uzyskanie dodatkowej redukcji emisji CO2 o ponad 40% względem tradycyjnego procesu produkcji PET. Rezygnacja z wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych to dopiero pierwszy krok na drodze do rozwiązania problemu zanieczyszczenia plastikiem.
- Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15% naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej - wylicza Kamil Andrzejewski. - Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100% z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.
Marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz w punktach sprzedaży, której celem będzie zachęcanie do wspólnych wysiłków na rzecz zwiększania poziomów recyklingu poprzez prawidłową segregację odpadów.. Na nowych butelkach Lipton Ice Tea znajdzie się ponadto specjalny znak informujący o tym, że zostały wykonane w 100% z recyklingu.
Producent napoju, firma PepsiCo, nieustannie dąży do zmniejszania gramatury opakowań plastikowych oraz stale inwestuje w proces poszukiwania materiałów alternatywnych. Rezygnuje też z używania plastików jednorazowych w trakcie akcji promocyjnych, kładzie większy nacisk na recykling w komunikacji, a także angażuje się w akcje zbiórki odpadów w lokalnych społecznościach.