Dodając do swojej oferty Magnum Optimum 1208, Schoeller Allibert wyznacza wyższy standard wśród pojemników FLC. Sprawdźmy, czym cechuje się nowa skrzyniopaleta i co może zapewnić logistyce w branży przemysłowej.
Po pierwsze, oszczędność miejsca
Największym atutem Magnum Optimum 1208 (MO 1208) jest jego współczynnik złożenia na poziomie 71%. Dzięki odpowiedniej konstrukcji i formule składania ścian bocznych, producentowi udało się zredukować wysokość pojemnika z 958 mm (przy rozłożeniu) do 295 mm po złożeniu. Dodatkowo, puste pojemniki ułożone jeden na drugim zajmują jedynie 265 mm. W ten sposób na naczepie dużej ciężarówki może znaleźć się aż 363 złożonych kontenerów. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowy MO 1208 pozwala zaoszczędzić 30% miejsca w transporcie zwrotnym i zredukować jego koszt o 36%. Kompaktowość opisywanej skrzyniopalety nie przeszkodziła jej twórcom w osiągnięciu imponujących wyników ładowności. Magnum Optimum 1208 może pomieścić ładunek o wadze 750 kg, a w ułożeniu jeden na drugim, 3200 kg w obciążeniu statycznym i 1600 kg w obciążeniu dynamicznym.
Po drugie, ergonomia pracy
Zalety nowego rozwiązania od Schoeller Allibert docenią tak zarządzający łańcuchem dostaw, jak i pracownicy magazynów. Zastosowanie lekkich i wytrzymałych materiałów oraz modułowy charakter MO 1208 ułatwiają codzienną obsługę. Nie bez znaczenia jest też niesekwencyjne składanie ścian bocznych. Dopracowano aspekt czyszczenia skrzyniopalety. W tym celu zaprojektowano gładkie ściany i otwory drenujące, dzięki którym woda szybciej wylewa się z pojemnika, ułatwiając osuszanie. Ma to również znaczenie z punktu widzenia przetrzymywania pojemników na zewnątrz magazynu lub hali produkcyjnej - opady nie zostają w środku i nie kumulują wilgoci. Pracownicy mający do czynienia z opisywanym kontenerem podkreślają też łatwość, z jaką można wymienić zużyte części, ograniczając w ten sposób koszty serwisowe.Po trzecie, elastyczność
Maksymalnie prosta konstrukcja MO 1208 nie przeszkodziła w stworzeniu bardzo uniwersalnego kontenera, który z łatwością można dopasować do potrzeb sytuacji. Ściany boczne mogą zostać wyposażone w drzwiczki ułatwiające dostęp do wnętrza skrzyniopalety. Ważną rolę pełni ramka Optiframe, dająca możliwość podwyższenia ścian bocznych, a tym samym zwiększenia pojemności o 113 litrów. Pojemnik można wyposażyć również w pokrywę i wkładki zapewniające bezpieczeństwo poszczególnym elementom cargo.
Po czwarte, automatyzacja
Kontener jest kompatybilny ze zautomatyzowanymi systemami obsługującymi magazyny. Wykorzystane do budowy Magnum Optimum 1208 tworzywo PP jest odporne na uszkodzenia mechaniczne i nie generuje hałasu podczas przemieszczania się na zrobotyzowanych podajnikach. Istotne dla przyspieszenia procesów i scedowania jak największej ilości obowiązków na maszyny jest wyposażenie MO 1208 w liczne miejsca do naklejania oznaczeń ładunku (w tym również RFID i IOT). Dzięki etykietom nadawca z łatwością może zlokalizować swój ładunek i monitorować jego bezpieczeństwo.