Firma Unilever Foods zdecydowała się na zmianę opakowań swojego kluczowego produktu – majonezu Hellmann’s o objętości 32 uncji (946 ml). Od niedawna, stosowane dotychczas szklane opakowania, zostały zastąpione przez słoiki z politereftalanu etylenu firmy Amcor PET Packaging.
Zmiana opakowań ze szklanych na PET dotyczy czterech różnych majonezów: Hellman’s Real, Light, Reduced Fat i Canola Oil. Potrzeba zmiany została podyktowana wynikami badań preferencji konsumentów. „Nasi klienci zdecydowanie wolą plastikowe opakowania – nie tłuką się, są lżejsze i bardziej poręczne. Myśleliśmy o tej zmianie od lat” – powiedział Vinod Bansal, Kierownik Zespołu Technologii Opakowań w Unilever Foods.
„Wcześniej pakowanie majonezów w słoiki z tworzywa PET miało sens tylko w przypadku większych objętości - 48 i 64 uncji (1,4 i 1,9 litra). Obecnie, dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii „rozdmuchu z przycięciem” firmy Amcor, stosowanie tego typu opakowań stało się opłacalne również w przypadku majonezów o mniejszej objętości” - dodaje Vinod Bansal.
„Realizowany dla firmy Unilever projekt konwersji był dla nas niezwykle ważny. Pokazaliśmy, że jako strategiczny, światowy dostawca jesteśmy w stanie rozwijać nasze technologie możliwości rozdmuchu i przycięcia, dopasowując je do zapotrzebowania klientów” - powiedział Kirby Losch, Dyrektor Generalny Działu Dywersyfikacji Produktów w firmie Amcor.
Proces „rozdmuch – przycięcie” pozwala zaoszczędzić materiał, z którego powstaje opakowanie, energię, a także skrócić cykl produkcyjny. Ponadto produkcja słoików z szerokim wlewem może być prowadzona ze standardowych preform PET eliminując wysokie koszty związane z budową form wtryskowych.
Nowe opakowania gwarantują taki sam okres przydatności do spożycia oraz prawidłowe przechowywanie produktu, co opakowania szklane. Istotną rolę spełnia również wygląd zewnętrzny opakowania. „Nasi klienci kojarzą kształt słoika z marką Hellmann’s. Rozpoznają również szatę graficzną opakowania. Dlatego bardzo ważne było, aby wygląd opakowania pozostał taki sam” – tłumaczy Vinod Bansal.
Firma Unilever była dobrze przygotowana również do tego, aby poradzić sobie ze zmianami w linii produkcyjnej przy wprowadzaniu opakowań PET. „Wiele lat temu, kiedy unowocześnialiśmy produkcję, przewidywaliśmy, że któregoś dnia nastąpi zmiana słoików szklanych na plastikowe. Dlatego nasi inżynierowie zaprojektowali linię produkcyjną tak, aby w łatwy sposób można było przejść z opakowań szklanych na opakowania PET” - dodaje Bansal.
# # #
Amcor PET Packaging jest wiodącym dostawcą opakowań typu PET. Odbiorcami produktów firmy są największe przedsiębiorstwa branży spożywczej na całym świecie. Opakowania dostarczane przez Amcor stanowią podstawę przechowywania i ochrony wszelkiego rodzaju napojów chłodzących, izotonicznych i alkoholowych, jak również wody, soków i sosów. Amcor Pet Packaging dysponuje 70 fabrykami usytuowanymi w 23 krajach świata. Stanowi część koncernu Amcor Ltd., który jest jedną z największych globalnych organizacji produkujących opakowania z plastiku, włókien, metalu i szkła. Amcor Ltd. świadczy szeroko rozumiane usługi związane z opakowaniami. Amcor PET Packaging zatrudnia około 5,8 tys. pracowników na całym świecie. Roczna sprzedaż kształtuje się na poziomie 2,3 miliarda USD.
Packaging zatrudnia około 5,8 tys. pracowników na całym świecie. Roczna sprzedaż kształtuje się na poziomie 2,3 miliarda USD.