Małe i średnie przedsiębiorstwa o faktoringu

Małe i średnie przedsiębiorstwa… Klienci firm faktoringowych chcą szybkiej i elastycznej obsługi. Firma Bibby Financial Services przeprowadziła międzynarodowe badania klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.

Bibby Financial Services, międzynarodowa firma specjalizująca się w finansowaniu działalności małych i średnich przedsiębiorstw, przeprowadziła badania satysfakcji i oczekiwań przedsiębiorców wobec faktoringu. W projekcie wzięły udział firmy z 11 krajów. Zaproszono m.in. przedsiębiorców z Polski, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Francji, Czech, Słowacji, USA i Kanady. Respondenci musieli na co dzień korzystać z zewnętrznego finansowania w postaci faktoringu. Ankietowanych pytano o oczekiwania i czynniki warunkujące udaną współpracę z faktorami.

Respondenci w Polsce, ale także w innych krajach, jako najważniejszą przyczynę satysfakcji ze współpracy z faktorem wymienili szybkość reakcji na zapytania o ofertę i szybki proces obsługi płatności. Szybkość działania faktora wymieniana była jako kluczowy warunek współpracy. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą walczyć z konkurentami o nowe zamówienia i skutecznie reagować na pojawiające się okazje biznesowe.

Na drugim miejscu najbardziej pożądanych cech znalazła się elastyczność i umiejętność dopasowania się do specyfiki działalności klienta. Respondenci biorący udział w badaniu oczekują przyjaznych procedur współpracy, które uwzględnią skalę i potrzeby firm z sektora MSP. Potrzeby małych firm są często pomijane przez duże korporacje. W dalszej kolejności badani przedsiębiorcy wymienili umiejętność rozwiązywania bieżących problemów i odpowiednią wysokość udzielanych limitów finansowania. Wśród cech pojawiły się także atrakcyjny stosunek ceny do jakości usługi, a także terminowość i profesjonalny system obsługi on line.

- Wyniki naszego międzynarodowego sondażu potwierdzają opinie, które na bieżąco płyną do nas z codziennej współpracy z klientami. Specjalizując się w obsłudze małych i średnich firm widzimy jak ważne jest dopasowanie i zrozumienie problemów tego specyficznego segmentu. Zarządzający średnimi i małymi firmami skupieni są przede wszystkim na codziennych zmaganiach z konkurencją, i walce o nowe zlecenia. Dlatego oczekują od nas przede wszystkim szybkiej i elastycznej obsługi. Cieszy nas również fakt, ze aż 96 proc. naszych klientów jest zadowolonych ze współpracy z nami i udziela nam tak wysokich not w badanych obszarach - komentuje Krzysztof Kuniewicz Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

Przeprowadzone badanie jest cyklicznym projektem realizowanym przez Bibby Financial Services. Według ankietowanych finansowanie w postaci faktoringu traktowane jest przede wszystkim, jako pomoc w utrzymywaniu bieżącej płynności firmy. Dopiero później wymieniane jest jako zastrzyk środków pozwalający na rozwój biznesu.

- Biorąc pod uwagę, że wiele firm boryka się z problemem opóźnionych płatności kontrahentów faktoring to często kroplówka utrzymująca finansowanie firmy. Szczególnie, gdy jej los zależy od kilku dużych klientów. W naszej historii pracy z firmami MSP mamy wiele przykładów trudnych przypadków. Często decydowaliśmy się na udzielenie finansowania firmom wymagającym szybkiej restrukturyzacji czy też odrzuconym przez banki. Takie podejście wymaga bardzo wnikliwej oceny ryzyka, ale procentuje też długoterminowymi relacjami z klientami - ocenia Krzysztof Kuniewicz.

Więcej informacji nt. faktoringu prezentujemy na stronie Faktoring

Czytaj więcej:
Finanse 142