Branża maszyn pakujących oraz tych przeznaczonych do produkcji opakowań dla słodyczy będzie jedną z najważniejszych w gronie wystawców podczas zbliżających się targów interpack 2011 w niemieckim Düsseldorfie.
Tradycyjnie już firmy dostarczające maszyny i opakowania dla przemysłu cukierniczego będą silnie reprezentowane na interpacku. Okazuje się, że ich oferta w dużej mierze kierowana będzie także do polskich odbiorców, gdyż rynek ten w naszym kraju w ostatnich dziesięciu latach rozwinął się bardzo mocno. Widać to choćby po strukturze sprzedaży niemieckich maszyn pakujących do produkcji opakowań dla słodyczy. Największym obszarem zbytu jest dla tamtejszych oferentów Rosja, potem Stany Zjednoczone. Na trzecim miejscu jest już nasz kraj.
W 2009 r. wartość sprzedaży wyrobów cukierniczych na świecie osiągnęła poziom 121 mld euro. W 2015 r. ma to być już 153 mld euro. Udział naszego kraju to ok. 3 proc. W następnych czterech latach może on jeszcze rosnąć w tempie 6 – 10 proc.
Wzrost sprzedaży takich wyrobów napędza rzecz jasna rozwój rynku maszyn pakujących i opakowaniowych. Ten w ostatnich dziesięciu latach wzrósł aż o 88 proc. do poziomu 602 mln euro. Polski rynek takich maszyn uważany jest za rozwojowy, głównie z tego faktu, że wiele urządzeń wymaga zamiany, więc park maszynowy w najbliższych latach winien być modernizowany.
I to właśnie jeden z powodów, dla których oferenci takich urządzeń będą mogli podczas targów interpack szczególnie chętnie „łowić” polskich klientów.
Interpck zaplanowano w dniach 12 – 18 maja 2011 r.