Firma Messe Düsseldorf podsumowała targi interpack 2008. Wzięło w nich udział 2744 wystawców. Była to jubileuszowa edycja tych największych na świecie targów opakowaniowych. Ich pierwsza odsłona miała bowiem miejsce 50 lat temu. W tym roku 17 targowych hal odwiedziło 179 tys. gości. Zapoznali się oni z najnowszymi osiągnięciami w zakresie maszyn pakujących, opakowań i maszyn cukierniczych oraz opakowań ze wszystkich grup materiałowych.
Tegoroczny interpack odbywał się w dniach 24-30 kwietnia. W ciągu tygodnia targowych wydarzeń specjalne służby Messe Düsseldorf przeprowadzały wśród wystawców i uczestników badania ankietowe, z których wyłania się teraz obraz interpack 2008.
Analiza tych badań pokazuje, że wystawcy są w doskonałym nastroju i informują o przeprowadzeniu bardzo udanych transakcjach, które wykroczyły poza ich i tak już bardzo optymistyczne oczekiwania sprzed imprezy. O tym, że interpack przypadł do gustu pokazuje choćby fakt, że 97 proc. firm biorących w udział w wystawie zapewnia o swej chęci uczestnictwa w następnej edycji interpack.
Wspaniały nastrój w halach dało się nie tylko odczuć, ale i zobaczyć. Liczba odwiedzających przekraczała możliwości pojemnościowe niejednego stoiska. Wystawcy chwalili kompetencje decyzyjne przybyłych z różnych stron świata odwiedzających. To znaczy, że firmy wysyłały do Düsseldorfu osoby mogące podejmować wiążące decyzje.
Jeśli chodzi o strukturę odwiedzających, to udział gości spoza Niemiec wzrósł do 62 proc. Reprezentowanych było 121 krajów. Większość gości zagranicznych pochodziła z Europy (62 proc.) oraz Azji (20 proc.), przede wszystkim z Indii.
- Od firm biorących udział w imprezie słyszeliśmy same pozytywy. Przede wszystkim cieszą zawarte przez nich kontrakty. To przyczyni się do pozytywnego rozwoju branży. Dotyczy to zarówno maszyn, jak i techniki procesów oraz sektora opakowań - mówi Erhard Rustler, przewodniczący targów interpack 2008. - Wyraźnie widoczne jest także rosnące zainteresowanie całymi liniami i techniką procesową. Także włączenie po raz pierwszy rozwiązań autonomicznych dla produkcji opakowań zostało przez odwiedzających przyjęte bardzo dobrze.
Jako udany, udział w targach interpack 2008 oceniali nie tylko wystawcy, ale też goście. Przeprowadzane ankiety pokazały, że aż w 97 proc. odwiedzający wystawiali interpackowi możliwe najwyższe noty. - Udało nam się wykorzystać optymistyczny nastrój przed targami i przekuć go na konkretne transakcje. Oznacza to, że z naszym konceptem trafiliśmy na potrzeby rynku. Lepszego dowodu niż zadowoleni klienci chyba nie ma - ocenia Wilhelm Niedergöker, prezes Messe Düsseldorf GmbH.
Ankiety pokazały również, że 78 proc. odwiedzających interesowała się techniką procesową oraz maszynami pakującymi i maszynami do produkcji opakowań. Wyraźnie w centrum zainteresowania odwiedzających znajdował się również drugi pod względem wielkości sektor na interpack 2008, czyli opakowania i materiały opakowaniowe. Połowa odwiedzających wskazała ten sektor jako główny punkt ich zainteresowań.
Z kolei maszyny cukiernicze i technika procesowa znajdowały się w kalendarzach 14 proc. odwiedzających. Tyle osób uznało bowiem, że zapoznanie się z tym asortymentem było celem ich targowej wizyty.
Dużym wzięciem cieszyły się wystawy specjalne. W hali 7a ulokowano ekspozycje o nazwach "Bioplastics in Packaging" oraz "INNOVATIONPARC PACKAGING". Pierwsza z nich dotyczyła zastosowania materiałów biodegradowalnych w przemyśle opakowaniowym, druga zaś prezentowała najbardziej innowacyjne osiągnięcia.
- W szczególności pomysł centrów kompetencyjnych wraz z tematycznym zogniskowaniem różnych poziomów łańcucha wartości zapewnił ożywioną i owocną wymianę pomiędzy wystawcami a odwiedzającymi. Biorący udział w imprezie partnerzy targów, tacy jak EHI, ProCarton i PDA nie kryły zadowolenia z pomysłu i jego realizacji. 45 firm - wiele z nich wystawiało się po raz pierwszy - wypowiadało się, czasem wręcz euforycznie, o udziale w targach i chwaliło liczbę nawiązanych kontaktów. Hala, w której odbywały się wystawy specjalne była często odwiedzana. Krzesła i miejsca stojące na forum były podczas oferowanych w tym czasie wykładów bez przerwy zajęte - dodają przedstawiciele Messe Düsseldorf.
Ustalono już termin następnej edycji targów interpack. Odbędą się one w dniach 12-18 maja 2011.
A.S.M. Consulting Duesseldorf s.l.
Wyłączny przedstawiciel na Polskę spółek targowych Messe Düsseldorf GbmH, Messe Düsseldorf Asia, Messe Düsseldorf China
Polska