
Meksykański koncern Mexichem S.A.B de C.V - lider w produkcji systemów rurowych z tworzyw sztucznych, w przemyśle chemicznym i paliwowym w Ameryce Łacińskiej, zmienił nazwę na Orbia Advance Corp.
Ww wczorajszym komunikacie prasowym podano, że zmiana nazwy "jest częścią nowej strategii firmy związanej z reorganizacją operacyjną jej globalnych przedsiębiorstw oraz wprowadzeniem nowej nazwy i marki korporacyjnej".
W ostatnich latach, dzięki serii przejęć, nastąpił bardzo szybki rozwój koncernu. Jedna z większych transakcji jakich dokonała w ostatnim czasie firma z Ciudad de México, to ogłoszone 7 sierpnia 2017 przez Mexichem przejęcie od Permira Holdings Ltd. firmy Netafim - izraelskiego lidera w dziedzinie inteligentnych technologii systemów nawadniania. Za 80 procent akcji izraelskiej firmy Meksykanie zapłacili ponad 1,5 mld dolarów.
Orbia zatrudnia obecnie ponad 22 000 pracowników na całym świecie. W 2018 r. firma odnotowała sprzedaż w wysokości 7,2 mld USD. Portfolio firm należących do meksykańskiego potentata wygląda imponująco, obejmuje m. in. producenta PVC - firmę Vestolit, producenta mieszanek PVC - AlphaGary, firmę produkującą przewody telekomunikacyjne i energetyczne, Dura - Line, czy np. holenderskiego wytwórcę rur z tworzyw sztucznych - Wavin.

Poprzez koncern Wavin Meksykanie działają również w Polsce. Holenderska firma obecna jest w 25 krajach Europy, zatrudniając blisko 5500 osób, a roczny przychód grupy wynosi około 1,2 miliarda Euro. W Polsce Wavin posiada zakłady produkcyjne w Buku i Sochaczewie.
Zmiana nazwy Mexichem na Orbia odzwierciedla roczny proces, w trakcie którego firma pracowała nad tym, aby stać się organizacją, która wykorzystuje swój globalny wpływ na poprawę jakości życia ludzi i społeczności. Celem i mottem Orbii jest "rozwój życia na całym świecie" ("To advance life around the world").
Oprócz nowego podejścia ukierunkowanego na cel, Orbia wprowadza innowacyjną koncepcję nowego logo - ImpactMark. Jest to dynamiczny wskaźnik przestrzegania przez firmę zasad długoterminowej stabilności finansowej, zrównoważonego rozwoju środowiska naturalnego i postępu społecznego. Wykreślony na okrągłej siatce, ImpactMark mierzy postęp w odniesieniu do sześciu czynników związanych z ludźmi, planetą i zyskiem. Będzie on corocznie aktualizowany w celu odzwierciedlenia najnowszych danych, wykazując postęp w realizacji ambitnych celów firmy w czasie.

JL