Moc wydarzeń podczas targów Taropak 2016

Moc wydarzeń podczas targów… W jubileuszowej, 30. edycji targów Taropak, które odbędą się w dn. 26-29 września w Poznaniu, swój udział zapowiedziało blisko 500 wystawców z Polski i 24 krajów świata. Swoja ofertę zaprezentują oni na łącznej powierzchni 13 tys. metrów kwadratowych.

W czasie targów odbędą się także liczne wydarzenia towarzyszące:

III Kongres Przemysłu Opakowań
"Opakowania w łańcuchu dostaw" - to temat przewodni III Kongresu Przemysłu Opakowań, który odbędzie się 27 września podczas targów Taropak. Spotkania dotyczące znaczenia opakowań dla gospodarki, jak i życia indywidualnego konsumenta, co dwa lata organizują wspólnie: Polska Izba Opakowań i Międzynarodowe Targi Poznańskie. W tegorocznym Kongresie zaplanowano udział projektantów i producentów opakowań, producentów pakowanych produktów, kadry kierowniczej centrów logistycznych i magazynów, przedstawicieli sieci handlowych i pracowników sklepów, wszystkich, którzy w swojej pracy spotykają się z opakowanymi produktami. Udział w Kongresie zapowiedzieli zarówno przedstawiciele nauki, jak i praktycy.
27 września, pawilon 15, sala 1G

III Forum Bezpieczeństwa w Magazynie
Eksperci i praktycy reprezentujący Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej, Państwową Inspekcję Pracy, Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Dozoru Technicznego oraz partnerzy techniczni Forum, przedstawią osiągnięcia nauki i techniki w dziedzinie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia w magazynach, centrach dystrybucji, hurtowniach i innych miejscach gdzie realizowane są prace przeładunkowe towarów. Interaktywna część "Cyfrowe bezpieczeństwo" (DigitalSafety) obejmuje miejsca, gdzie będą prezentowane zastosowania cyfrowych narzędzi pracy w magazynie, mające wpływ na bezpieczeństwo pracy.
26-29 września, pawilon 3a (antresola)

In4Log 2016
"Chudy przepis na logistykę" to zasadnicza osnowa idei tegorocznego projektu Innovations for Logistics (In4Log 2016). Piąta edycja eventu, który wspólnie zorganizują wydawnictwo Medialog i Międzynarodowe Targi Poznańskie, skupi się jak zwykle na innowacjach w logistyce. W ramach cogodzinnych pokazów zaprezentowany zostanie na żywo przepływ towaru przez magazyn z uwzględnieniem wszystkich stref - od przyjęcia towaru, przez składowanie i kompletację, po przygotowanie do wysyłki. Targowa publiczność po raz pierwszy będzie świadkiem pracy automatycznych robotów w strefie kompletacji.
26-29 września, pawilon 3A, stoisko 105

Innowacyjne opakowania - warsztaty i wystawa
Eksperci z różnych firm, mający wieloletnie doświadczenie w branży, w praktyczny sposób zapoznają uczestników z aspektami produkcji opakowań oraz odpowiedzą nawet na najtrudniejsze pytania. Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do firm projektujących opakowania, agencji reklamowych, przygotowalni, drukarń, a także brand managerów. W czasie warsztatów targowi goście będą mogli porozmawiać o biznesowym potencjale etykiety i najnowszych metodach jej produkcji, o opakowaniu jako narzędziu służącym do promocji konsumenckiej oraz o innowacjach usprawniających prace w drukarniach opakowaniowych i etykietowych. Uzupełnieniem warsztatów będzie wystawa, w ramach której zostaną pokazane kreacje opakowaniowe, efektowne uszlachetnienia oraz innowacyjne etykiety.
27-28 września, pawilon 6A, stoisko 79

Fabryka Pakowania na Żywo
W ramach Fabryki Pakowania na Żywo pokazane zostaną automatyczne linie do pakowania w folie świeżych produktów spożywczych oraz wyrobów piekarskich i cukierniczych. Wyjątkowość Fabryki polegać będzie na pokazaniu efektów pakowania, jakie daje stosowanie wielowarstwowych folii termokurczliwych na automatycznych liniach pakujących o wydajności kilku tysięcy opakowań na godzinę. Nowością będzie zastosowanie zgrzewów ciągłych w automatach pakujących oraz folii zapobiegającej efektowi parowania świeżych produktów.
26-29 września, pawilon 3A, stoisko 98

Konkurs Art of Packaging
Prace nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu będzie można zobaczyć w Holu Wschodnim. Co roku jury złożone z ekspertów w dziedzinie opakowaniowej wybiera najlepsze projekty w kategorii Debiuty i Professional. Tu liczy się przede wszystkim design - jego prostota bądź też wysublimowanie. Uwagę jury podczas obrad zwracają także technika wykonania, jakość czy ekologiczna produkcja. Niezwykle ważna jest również spójność opakowania i jego zawartości. Konkurs otrzymał akredytację Światowej organizacji Opakowań w USA co oznacza, że laureaci są automatycznie nominowani do nagrody głównej międzynarodowego konkursu WorldStar organizowanego przez WPO.
26-29 września, Hol Wschodni (parter)

PakStar
Prace nagrodzone w ósmej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PakStar i piątej edycji Krajowego Konkursu Projektów Opakowań Student PakStar będzie można zobaczyć w Holu Wschodnim. Celem tych konkursu jest stymulowanie i promowanie działań innowacyjnych w dziedzinie opakowań, zmierzających do doskonalenia opakowań oraz lepszej ochrony pakowanych wyrobów, a także zwiększenia ich konkurencyjności na rynku krajowym i zagranicznym. Konkurs PakStar otwiera laureatom drogę do udziału w Światowym Konkursie Opakowań WorldStar, a konkurs Student Pak- Star - w Światowym Konkursie Projektów Opakowań WorldStar Student Award. Wymienione konkursy są organizowane przez Światową Organizację Opakowań (World Packaging Organization - WPO).
26-29 września, pawilon 6A, stoisko 70

Wystawa Taropak.30
Wystawa łącząca w sobie tradycję i nowoczesność. Historyczne fotografie obrazujące 30-ści edycji Taropaku korespondować będą z artystycznym projektem "Dekonstruktura" autorstwa dr Elżbiety Cios, który został motywem przewodnim tegorocznej, jubileuszowej edycji targów.
27-29 września, Hol Wschodni (antresola)

Opakowanie, które sprzedaje
Konferencja "Opakowanie, które sprzedaje" jest skierowana do wszystkich, którzy chcą poznać mechanizmy wpływające na decyzję klienta oraz jego sposób postrzegania oferty handlowe.
28 września, pawilon 3 (sala konferencyjna A)

Pełen opis wydarzeń oraz ich szczegółowy program na stronie internetowej targów. Równolegle odbędą się Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA oraz blok targów POLAGRA.

Czytaj więcej:

Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.

Polska